Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    „Različitost zaposlenih, a zajedničke vrednosti – ključ uspeha“

    Krajem prošle godine Strahinja Bogdanović vratio se u Srbiju. Posle dugo godina rada u inostranstvu, sada je direktor ljudskih resursa u kompaniji HEINEKEN Srbija. Pitali samo ga zašto je odlučio da se vrati.

    „Proletelo je, kao što to obično biva kad se zabavljamo. A i ako se ne zabavljamo, bitno je da učimo. Menjanje okruženja i tema motivisalo me je i podržalo životnu radoznalost i želju za razvojem, istraživanjem različitih kultura, lokacija, ljudi, očekivanja, planova, a definitivno i različitih klima. Klimu pominjem posebno jer sam shvatio koliko je bitan faktor i koliko utiče na raspoloženje i energiju – jedan od osnovnih razloga mog povratka jeste i količina sunca na ovim prostorima. Drugi razlog je što je Srbija bila i ostala moja baza, nedostajali su mi familija i prijatelji, ali i ukusna hrana. Koliko god svet bio otvoren, komplikovan i lep, shvatio sam i da je isti jezik vrlo bitan faktor, jer olakšava međusobno razumevanje, a i oblikuje sličan smisao za humor. Tako sam odlučio da opet promenim sredinu, da se vratim i ponovo uživam u svim tim prednostima rodne grude, ali i da razmenom iskustava pružim skroman doprinos i podržim dalji napredak društva. Moj inicijalni plan je bio da sve svoje vreme posvetim ekologiji i veganstvu, ali HEINEKEN Srbija je iskrsla kao isuviše zanimljiva opcija u pravom momentu. Trenutno se, osim HR-om, bavim i pomenutim temama u svom neposrednom okruženju, ali i kroz inicijative u samoj kompaniji, jer je HEINEKEN posvećen društveno odgovornom poslovanju i stalnom unapređivanju dobrih „zelenih” praksi.“

    Da li postoje razlike na polju rada u ljudskim resursima u Srbiji i u inostranstvu?

    S obzirom na svoje poslovno iskustvo u internacionalnim kompanijama, mogu da posvedočim da se aktivno radi na primeni istih dobrih praksi i standarda na svim tržištima gde posluju. Iako se poslovanje prilagođava lokalnom zakonodavstvu, neretko su ti standardi napredniji od važećih zakona i time kompanija osigurava da bude u samom vrhu pri izboru mesta za rad i razvoj. Tako je i sa kompanijom HEINEKEN ‒ redovnom komunikacijom se dobre prakse nesebično dele u okviru organizacije, tako da smo funkcionalno svi deo jednog velikog regionalnog, a i globalnog HR tima.

    Neophodno je da kontinuirano težimo usavršavanju procesa i pravila igre, a s obzirom na dostupnost informacija, ne bih rekao da Srbija zaostaje u odnosu na neka druga tržišta. Pitanje je fokusa i agilnosti u primeni stvari koje će unaprediti organizaciju, a samim tim i njeno poslovanje. Iako HR sektor ne postoji u svim kompanijama, jer zavisi od veličine kompanije i broja zaposlenih, on značajno doprinosi unapređivanju poslovanja. Zato verujem da se svi poslodavci trude da budu humani, pravični i logični u „menadžovanju” svojih ljudi, jer su oni, bez sumnje, najvažniji resurs koji postoji i temelj svakog uspešnog biznisa.

    Koliko su zaposleni u kompaniji HEINEKEN Srbija zadovoljni svojim uslovima rada i šta vi i vaš tim činite da tako i bude?

    Odlični uslovi rada i mogućnost ličnog ostvarivanja i napredovanja, kao deo interne klime, jedni su od glavnih izazova HR funkcije. Smatramo da je preduslov za produktivan poslovni odnos negovanje dvosmerne, otvorene i iskrene komunikacije, te zato često pitamo naše zaposlene koliko su zadovoljni. Uvek postoji prostor za unapređenje, ali pozitivne povratne reakcije koje dobijamo – kako formalno kroz upitnike, tako i neformalno kroz razgovore – kao i činjenica da zaposleni rado ostaju, uče i napreduju zajedno sa nama, ukazuju nam na to da smo na pravom putu.

    Jasan fokus kompanije na zdravlje i bezbednost zaposlenih, trening i razvoj, inkluziju i različitost, zajedno sa društvenom odgovornošću i uzajamnim poštovanjem – bitne su teme na kojima radi ne samo moj tim već i cela organizacija. Zajedno igramo u istom timu i to nam pomaže da budemo jedan od lidera na tržištu pivske industrije.

    _____________________________________________________

    Koji je bio vaš prvi posao?

    Moj prvi posao bio je posao trgovca u Turskoj tokom leta. Studirao sam turski, pa je to bio dupli benefit u tom momentu. Nisam se nešto proslavio u toj ulozi, ali se ubrzo nakon toga otvorila pozicija turističkog vodiča, u kojoj sam se, definitivno, više prepoznao i koja je iskustvima i avanturama koje je pružila doprinela mom daljem razvoju u životu. Tako sam provodio svako sledeće leto tokom studiranja. Prvi posao i prvi korak samo je korak do nečeg sledećeg, uglavnom boljeg i, svakako, drugačijeg. Zato je jako bitno napraviti baš taj korak, raditi vredno i radovati se onome što sledi.

    ________________________________________________________

    Često govorimo o balansu privatnog i poslovnog života. Da li je ova ravnoteža moguća u kompaniji kao što je HEINEKEN? Da li zaposleni imaju vremena za sebe i svoje porodice i kako vi to balansirate?

    HEINEKEN zastupa jasan stav da je jako bitno izbalansirati odnos poslovnog i privatnog, jer se jedino na taj način postiže kvalitetan i predan odnos prema poslu. Zadovoljan, a samim tim i produktivan zaposleni koji kvalitetno doprinosi poslovnom uspehu – cilj je kome teži svaka kompanija. Interesantan posao, neprekidno usavršavanje, uz primenu novih tehnologija, i dobri rezultati – čine da posao doživljavamo sa manje stresa, a samim tim smo više posvećeni radu i poslu. Svi smo mi različite ličnosti, imamo drugačije životne situacije, pravimo različite izbore, ali je, ipak, najbitnije kako se prema njima postavljamo i kako ih rešavamo. HEINEKEN Srbija je kompanija koja poštuje i doprinosi ličnom zadovoljstvu svakog zaposlenog, ceni timski rad, učinak, kvalitet i otvorenu komunikaciju. Zahvaljujući tome, gradimo međusobno poverenje i nivo fleksibilnosti koji nam pomaže da napravimo balans između privatnog i poslovnog života.

    Lično, trudim se da balansiram život kroz razne kombinacije lepih stvari: provođenje vremena sa dragim ljudima, malo sporta, dosta muzike, edukacija, zdrava hrana i priroda.

    Šta biste izdvojili kao lični uspeh u ovih osam meseci, koliko ste u kompaniji?

    Zbog svega što sam prethodno naveo, HEINEKEN Srbija se vrlo brzo pokazala kao odlično mesto za rad. Naravno da je svaki početak zahtevan, ali brzom adaptacijom uz odličnu podršku svih kolega nastavili smo da unapređujemo već dobre prakse i ostvarujemo odlične rezultate. Pojačan fokus na unapređenje interne klime, dalji razvoj ljudi kroz treninge, projekte, ali još više kroz karijerna pomeranja – promene rola i odgovornosti, kao i bolje definisanje zajedničkih vrednosti – samo su neke od lepih stvari koje smo, kao HR tim, uz izuzetnu podršku ostalih funkcija, uspeli da primenimo.

    Šta za vas znači poslovni uspeh?

    Za mene poslovni uspeh znači biti zadovoljan kvalitetom svojih „proizvoda” i načinom na koji do njih dolazimo, učiniti da stvari teku. Iako je to teško ostvariti svaki put, bitno je dati sve od sebe u momentu u kom se nalazimo i izazovu kojim se bavimo, jer to otvara niz drugih mogućnosti. Imajući u vidu da smo u poslu upućeni na saradnju sa kolegama, klijentima, potrošačima, treba biti objektivan, pružati i tražiti iskrene povratne informacije kako bismo nastavili da se usavršavamo, a ako je povratna reakcija dobra, i dodatno uživamo u tom uspehu.

    Izvor: BIZLife magazin

    Foto: BIZLife/Sanda Mokanić

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE