Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Reklamacije više nisu „nemoguća misija“

    Iako većina građana smatra da je samo na papiru moguće da u roku od čak dve godine zamene neispravnu robu ili uslugu, to se dešava i u praksi.

    To potvrđuju i u Nacionalnoj organizaciji potrošača Srbije (NOPS), gde navode da su se poslednjih nekoliko godina stvari pomerile nabolje. Uslov svih uslova je – budite uporni!

    Prema rečima potpredsednika NOPS Zorana Nikolića, i dalje vlada predrasuda da je zamena ili popravka već kupljene robe u tako dugom roku „nemoguća misija“, pa se ljudi ni ne upuštaju u to iako imaju primedbe na ono što su pazarili.

    Tačno je da je u prvih šest meseci mnogo lakše dokazati bilo šta i zameniti robu ili uslugu. Međutim, brojni su primeri koje smo imali prilikom reklamacija različite vrste roba, kao što su tehnika, računari, obuća, odeća… kada smo uspevali da i u roku od godinu i po dana zamenimo ili popravimo neispravne proizvode, navodi Nikolić.

    On dodaje da je nedavno jedan devojka, samo tri dana pre isticanja roka od dve godine, dobila poruku da je uvažena njena reklamacija za mobilni telefon. Kako su je obavestili, s obzirom na to da ne mogu da poprave telefon, dobiće novi aparat.

    Dakle, treba biti uporan. Poslednjih godina se i na našem tržištu sve promenilo. Dokle god ima elemenata da se roba ili usluga reklamiraju, trgovci poštuju zakon. A to znači da je ta roba korišćena prema realnim potrebama i u skladu sa uputstvom, ističe Nikolić.

    Potrošači najčešće imaju problema sa obućom jer je ne održavaju kako treba, kaže Nikolić i dodaje da NOPS u Srbiji ima savetovališta kojima se svi koji imaju problem prilikom reklamacije mogu obratiti.

    NOPS je zastupao potrošače i na sudu u slučajevima kada trgovci nisu hteli da uvaže primedbe. U poslednjih nekoliko godina naše udruženje imalo je oko 30 slučajeva reklamacije obuće kada smo bili sigurni da su potrošači u pravu. I sve smo dobili, objašnjava Nikolić. On kaže da ne treba tako lako odustati, ali i da potrošači treba dobro da procene situaciju.

    Izvor: Blic

    Foto: Pixabay

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE