Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    „Održavanje Koridora 10 skupo će nas koštati“

    Nedavno otvorena deonica Koridora 10 kroz Grdeličku klisuru već je pretrpela oštećenja u vidu pukotina na asfaltu, dok se na istočnom kraku Koridora ruši izgrađeni nasip zbog, kako kažu, sleganja tla.

    Goran Rodić iz Građevinske komore Srbije upozorava da će Srbiju skupo koštati loše izvedeni radovi i to što tendere dobijaju najjeftinije ponude.

    Nasip preko koga prolazi novi autoput Niš-Dimitrovgrad između Niša i Proseka, morao je potpuno da bude srušen, zbog loše podloge.

    U Koridorima Srbije su za N1 rekli da se nosivost tla promenila u odnosu na ispitivanja iz 2008. godine. Aleksandar Senić, direktor za izgradnju JP Koridora Srbije, kaže da tada ništa nije ukazivalo da će se poslednja dva metra na površini pretvoriti u mulj.

    Rodić je naglasio da je za kvalitet puta odgovoran izvođač radova, iako potvrđuje da su kohezione sile donekle mogle da imaju uticaj na sleganje terena. Međutim, ukazuje i na to da se kod dobrih projekata radi ispitivanje sastava terena na osnovu čega se biraju materijali, pa čak i sam asfalt koji će se postavljati.

    „Svuda u svetu se kao završni, habajući sloj stavlja liveni asfalt koji je mnogo otporniji na habanje, posebno kada se radi na mostovima. Vek jednog mosta produžava za 25 godina. Kod nas to nikada nije rađeno jer izvođači niti imaju tehnologiju, niti su to projektanti predvideli zbog cene. Ta jeftina cena koja se uzima u obzir kada se dodeljuje posao skupo će nas koštati“, ističe Rodić.

    On podseća da poslove na velikim infrastrukturnim projektima u Srbiji uglavnom dobijaju strane kompanije, a da se samo zbog cene angažuju neproverene firme.

    Dodaje da se uslovi tendera sastavljaju tako da naše domaće, proverene firme, nisu mogle ni da konkurišu, a da radove izvode kao kooperanti, odnosno podizvođači.

    Gost Dana uživo kaže da Grdelička klisura i deonica na kojoj se gradi autoput ka Bugarskoj jesu složeni tereni i da je umesto postavljanja i jurenja rokova, mnogo bitnije da se put završi kvalitetno i da bude bezbedan.

    „Sada, kada je kraj, ja ne bih određivao rokove, najbitnija je bezbednost. Neka se odradi kvalitetno i bezbedno da ljudi mogu normalno da idu. Glavni izvođač da li je imao validnu garanciju kojom može da pokrije ove troškove, to neka vidi država“, kazao je Rodić komentarišući novonastale troškove i kašenjenje zbog rušenja nasipa na deonici Niš-Prosek.

    Izvor: N1

    Foto: Koridori Srbije

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE