Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Sada možete i hotel da kupite na internetu

    Većina ljudi danas je barem jednom kupovala neki proizvod preko interneta. Svima su nam jasna pravila takve kupovine. E-commerce je toliko rasprostranjen da se ne može izbeći. Ali, da li ste znali da u Srbiji možete da kupite i čitav biznis online? Upravo tako funkcioniše Biznis berza.

    Na portalu Biznis berze mogu se videti različite ponude. Od fast food restorana, trafika, preko spa centara za pse, različiti web sajtovi, a prodaju se čak i hoteli. Može se reći da je ceo ovaj koncept osmišljen tako da predstavlja onlajn oglasnu tablu kako za investitore, tako i za vlasnike malih i srednjih preduzeća koji žele da prodaju biznis ili traže poslovne partnere. Kao takva, Biznis berza je prvi portal ovakvog tipa, ne samo kod nas, već i u regionu.

    Prema poslednjim podacima Agencije za privredne registre u Srbiji se 2017. godine otvorilo čak 43.446 firmi, od toga 8.795 privrednih društava, odnosno preduzeća i 34.651 preduzetničkih radnji. Ovaj porast novootovorenih malih i srednjih preduzeća nije zabeležn još od 2011. godine. Međutim, Srbiju prati trend da se novootvorene firme gase već nakon dve do tri godine. Zato je investiranje u već postojeće biznise isplativije nego osnivati novo preduzeće. Ne samo što te firme imaju razrađeno poslovanje, već je izgrađen i donekle prepoznatljiv brend. U takvoj situaciji određeni krug klijenata već postoji, pa investitor ne započinje posao od nule, već može samo da ga razvija i nadograđuje. “Cela ideja kod kupovine postojećih biznisa, kupac plaća veću cenu koja je u stvari  manja nego postavka posla i premija koju bi platio da mu nov posao bude uspešan”, kaže Pavle Vlajčić iz Biznis berze.

    Mi tek na početku, a u svetu su daleko odmakli?

    Prema rečima Pavala Vlajčića osnovna razlika između Srbije i postojanja sličnih platformi u svetu jeste što je kod nas ovo relativno novi model poslovanja. Odnosno, prvi put postoje onlajn dosupne informacije o prodaji određenog biznisa jer je kod nas do sada bila praksa da se firme najpre ponude konkurentima ili se o prodaji priča samo unutar iste branše. S druge strane ovaj model prodaje u svetu funkcioniše još od devedesetih. S obzirom na to koliko je uspeha imao, broj kompanija koje ne samo prodaju biznise u svojoj zemlji, već su ponude proširili i na različite zemlje u svetu, je u porastu. Tako se u tim svetskim onlajn oglasnicima mogu naći ne samo uobičajene ponude restorana, hotela, već čak i prodaja krokodilske farme ili egzotičnih ostrva.

    Brokeri koji su se usko specijalizovali za ovu oblast poslovanja, odavno postoje u svetu, dok je kod nas takav trend i dalje u povoju.

    Biznis berza idealna za mala i srednja preduzeća?

    Kada je Biznis berza u Srbiji nastajala krajem 2016. godine osnovna ideja je bila da se nađe način da se ulože određena sredstva u posao, koji bi, nakon četiri do pet godina mogao da isplati ono što je uloženo. Kako kaže Pavle Vlajčić upravo su to mala i srednja preduzeća. Prema njegovim rečima do sada je Biznis berza imala 750 registrovanih korisnika, od kojih su 270 investitori, a 480 prodavci biznisa. Vlajčić dodaje i da je veliki broj upita neregistrovanih korisnika. Statistički gledano, najviše je interesovanja za sferu ugostiteljstva, dok su iza njih različite uslužne delatnosti poput kozmetičkih salona.

    Ipak Biznis berza je samo oglasnik i ne ulazi u stavke prodavca zašto prodaje svoj biznis i po kojoj ceni. Prvi kontakt između investitora i prodavca je na osnovu kontakt formulara koji se nalazi na portalu. Sve dalje zavisi od prodavca da li će stupiti u kontakt, kao i od njihovog konačnog dogovora.

    Vlajčić ističe da ovi biznisi nisu klasično investicioni gde se u smislu da preuzmete paket akcija i čekate  dividendu kao kod kupovine akcija velikih firmi. “Oni zahtevaju lični angažman,  menadžment, i čak određeno iskustvo u branši jer svaki posao zahteva određene  veštine.  Posao funcioniše kao neki mehanizam, dobro funkcioniše ako je dobro postavljen, ali  svakako zavisi od angažovanja radnika menadžera i faktora na tržištu”, objašnjava Vlajčić.

    Kupoprodaja preduzeća je ozbiljan transfer koji zahteva dobru edukaciju, poznavanje prilika i mogućnosti tržišta. Čak iako se čini da bi nešto mogli sami da preuzmete, nekada nije loše da se posavetujete sa stručnjacima. Zato Biznis berza, po ugledu na svetsku praksu, nudi mogućnost i savetovanja sa stručnim brokerima.

    Ako želite sopstveni biznis, ali i da izbegnete ona početna ulaganja, koja vrlo često ne mogu da se vrate ni nakon nekoliko godina poslovanja, možda ne bi bilo loše da potražite svoju buduću investiciju i na internetu. Možda se baš tamo krije baš onakav biznis kakav ste i vi želeli da stvorite

    Izvor: BIZLife

    Foto: Pixabay

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE