Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Selfi donosi lajkove, ali i odnosi živote

    Više od 250 ljudi stradalo je u periodu od 2011. do 2017. godine u pokušaju da naprave što bolji „selfi“, pokazuju rezultati jedne studije, a još alarmantniji podatak je da broj takvih tragedija iz godine u godinu rapidno raste.

    Prema studiji nedavno objavljenoj u „Journal of Family Medicine and Primary Care“, otkako je počela „selfimanija“ širom sveta zabeleženo je oko 259 smrtnih slučajeva prilikom slikanja ili snimanja „selfija“.

    Istraživači sa Sveindijskog instituta medicinskih nauka, grupe državnih medicinskih koledža u Nju Delhiju, prikupljali su medijske izveštaje o „selfi-tragedijama“ od oktobra 2011. do novembra 2017. godine, prenosi CNN.

    Prema izveštajima, najveći broj selfija sa „smrtnim ishodom“ zabeležen je u Indiji, čak 159, zatim u Rusiji, Sjedinjenim Američkim Državama i Pakistanu, dok su skoro tri četvrtine (72 posto) žrtava muškarci, uglavnom mađi od 30 godina. Naime, iako ženska populacija češće pravi „selfije“, muški „selfisti“ su daleko više spremniji za što rizičniji auto-snimak kako bi što više ispali „kul“.

    Najčešći uzrok „self-tragedija“ je davljenje, u kojima žrtve odnesu veliki talasi na plažama ili padnu sa plovila. Na drugom mestu je „transport“, primera radi, kada se selfi pravi u neposrednoj blizini vozova u pokretu…

    Treći najčešći uzroci se odnose na vatreno oružje i padove sa visina, dok je osmoro „selfista“ stradalo prilikom snimaka sa opasnim životinjama. Neiznenađujući podatak je da je najveći broj „selfi-tragedija“ izazvanih vatrenim oružjem zabeležen u SAD.

    Međutim, alarmantan je podatak da se smrtni slučajevi prilikom pravljenja „selfija“ povećavaju iz godine u godinu. Tako je u 2011. godini zabeleženo samo tri, dok je 2016. godine broj tih tragedija porastao na 98.

    Mladi ljudi i turisti su najčešće žrtve nesmotrenog „selfija“ u želji da budu što više „kul“ i kako bi prikupili što više komentara i lajkova na društvenim mrežama, napominje se u studiji.

    U svojim zaključcvima, autori studije sugerišu da se na turističkim destinacijama ustanove takozvane „zabranjene selfi zone“. Indija već ima takve zone, uključujući i nekoliko u Mumbaju.

    Izvor: BIZLife, CNN

    Foto: Pixabay

    Piše: A.M.

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE