Sledi STRMOGLAVI pad svetske trgovine

Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Sledi STRMOGLAVI pad svetske trgovine

    Obim svetske robne razmene verovatno će pokazati strmoglavi pad u prvoj polovini ove godine budući da pandemija COVID-19 izaziva poremećaje u privredi, pokazuje barometar trgovine Svetske trgovinske organizacije (STO).

    Indeks globalne robne razmene trenutno iznosi 87,6 bodova i na najnižem nivou je od jula 2016. godine kada je uveden, saopštio je STO, koji tumači da ta vrednost navodi na zaključak da se oštar pad svetske trgovine nastavio i u drugom kvartalu.

    U februaru je indeks iznosio 95,5 bodova, podseća Rojters, napominjući da vrednost od 100 bodova signalizira rast u skladu sa srednjeročnim trendovima.

    “Sadašnja vrednost indeksa obuhvata početne faze izbijanja pandemije COVID-19 i još ne pokazuje naznake da je pad trgovine dotakao dno”, navodi se u saopštenju.

    Trgovinska razmena počela je da usporava i pre pandemije, i to zbog trgovinskog rata najvećih ekonomija – Kine i Sjedinjenih Država i posustajanja ekonomskog rasta.

    U aprilu je STO je procenio da bi se svetska robna razmena u 2020. mogla da se smanji od 13 do 32 posto, zavisno o trajanju pandemije i efikasnosti mera koje su države preduzele kako bi je suzbile. Najnovija vrednost indeksa u skladu je s tom procenom, ističu u STO.

    Indeks STO o izgledima za trgovinu obuhvata podatke iz anketa o izvoznim narudžbama u korporativnom sektoru, o vazdušnom i kontejnerskom prevozu tereta, proizvodnji automobila, te prodaji i trgovini elektronskih komponenti i poljoprivrednih sirovina.

    Cilj je pre svega da pokaže dinamiku rasta i eventualne tačke promene trenda u globalnoj trgovini, podseća STO.

    Izvor: Seebiz

    Foto: Pixabay

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | powered by Premium Hosting
    Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE