Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Slučaj IKS: Reorganizacijom do deblokade?

    Broj članova Inženjerske komore Srbije (IKS) raste iz godine u godinu; 2010. iznosio je 22 700, a ove godine oko 27 800. Međutim, već mesecima, IKS ne izdaje licence, nakon što
    mu je Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture uvelo sankcije, najviše zbog nežaurnosti, a potom i zbog podeljenosti članova Komore. Rad Komore trebalo je da bude odblokiran na sednici, 4. novembra, odnosno da bude usvojen Predlog statuta Komore koji je napisalo Ministarstvo, ali sednica nije održana; nova je zakazana za 10. novembar. O tome koje novine donosi Predlog statuta, kako će IKS biti “nateran” da bude ažurniji i da li se može preduprediti eventualna nova blokada njihovog rada zbog podeljenosti unutar te organizacije, za BIZLife govori Darinka Đuran iz Ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture, inače predsednica Radne frupe za reformu IKS-a.

    – Neke od izmena su da je umesto dosadašnjih 120 članova Skupštine predviđeno 80 članova, izmenjen je kvorum na način da je za izglasavanje odluka potrebno 50+1 od ukupnog broja članova onda kada Skupština odlučuje prvi put, dok je na ponovljenoj sednici, ukoliko ne bude kvoruma, dovoljno 50+1 od prisutnih članova. Predložena je i reorganizacija matičnih
    sekcija…

    Koliko je Ministarstvo bilo ažurno u periodu u kojem je izdavalo licence umesto Komore?

    – Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastructure, u periodu kada su poslovi bili oduzeti Inženjerskoj komori Srbije, izdalo je sve licence po zahtevima koji nisu bili rešeni u Komori, kao i po zahtevima koji su podneti u vreme kada je nadležnost bila oduzeta Komori (sveukupno nešto više od hiljadu licenci).
    Koliko je sve ono što se dešavalo proteklih meseci u vezi s izdavanjem licenci uticalo na gradnju?

    – Ministarstvo nema informacije da je izgradnja objekata trpela usled neizdavanja licenci. Naime, izgradnja objekata je kompleksna aktivnost koja veoma retko zavisi od pojedinaca, već zavisi od
    tima stručnjaka. Svakako, ovde se može konstatovati da oštećena mogu biti najpre fizička lica čija su prava ugrožena neizdavanjem ili sporim izdavanjem traženih licenci, i posle toga radom i uspesima u struci.

    Gde ide novac od plaćanja licenci?
    – Novac se uplaćuje na račun Inženjerske komore Srbije, ali napominjemo da je u periodu kada su joj poslovi bili oduzeti, novac uplaćivan na račun budžeta Republike Srbije.

    Zašto nema odgovornih licenciranih nadzornih organa za gradnju koja odstupa od plana kao što, na primer, na tabli ispred svakog gradilišta piše ko je projektant?
    – Obavezu utvrđivanja da li je izgradnja objekta u skladu s važećom planskom dokumentacijom je u obavezi nadležnih urbanističkih, odnosno građevinskih inspektora, shodno odredbama Zakona o planiranju i izgradnji.

    Investitori se godinama žale da dugo čekaju licence, situacija je nešto bolja nego što je bila, ali daleko od dobre. Koliko će se sada čekati na licence?
    – Ministarstvo građevinarstva je prilikom izrade teksta statuta vodilo računa i o efikasnosti izdavanja licence, te je članom 62 Predloga statuta propisano da Upravni odbor odlučuje o zahtevu za izdavanje licence u roku koji ne može da bude duži od 30 dana od dana podnošenja urednog zahteva, dok u slučaju da Upravni odbor iz bilo kog razloga ne donese odluke koje se odnose na izdavanje  licence, ostavljena je mogućnost da predsednik Komore izda licence ili donese rešenje o odbijanju zahteva, i o tome obavesti predsednika Skupštine i Nadzorni odbor.

     

    Izvor: BIZLife

    Foto: Pixabay

    Piše: Nataša Mijušković

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE