Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Srbi 15 GODINA rade za kupovinu novog STANA – najduže u Evropi

    Srbija je najnepristupačnija zemlja u Evropi za kupovinu stana pokazao je deseti izveštaj kompanije Deloitte – ‘Indeks tržišta stambenih nekretnina u Evropi’.

    Naime, da bi građanin Srbije kupio stan veličine 70 kvadratnih metara u proseku su mu potrebne 15,2 godišnje bruto plate, navodi se u izveštaju.

    Po prvi put Srbija je zauzela prvo mesto kao najnepristupačnija zemlja za kupovinu stana prema izveštaju kompanije Deloitte. Prema ovom kriterijumu Srbija se prošle godine našla na drugom mestu.

    Nakon četiri godine provedene na prvom mestu Češka je pala na drugo mesto prema nepristupačnosti kupovine stana među zemljama učesnicama sa prosekom od 12,2 bruto godišnje plate za kupovinu standardizovanog stana (70 kvadrata). U odnosu na prošlu godinu, ovo je povećanje za skoro dve prosečne godišnje plate, stoji u izveštaju.

    Slično kao i prošle godine, potencijalni kupci u Slovačkoj i Austriji potrošili bi oko deset prosečnih bruto godišnjih zarada za kupovinu stana od 70 kvadratnih metara. Građani u Izraelu, Letoniji, Sloveniji, Mađarskoj i Hrvatskoj morali su potrošiti između 8–10 prosečnih godišnjih plata da bi priuštili svoj stan.

    Ako lokalni kupci traže novi stan u Poljskoj, Rumuniji, Bosni i Hercegovini, Velikoj Britaniji, Holandiji, Italiji i Nemačkoj, morali bi da uštede oko 6-8 prosečnih godišnjih bruto zarada.

    Sa druge strane, najpristupačnije zemlje za kupovinu stana za „lokalce“ su Norveška, Bugarska, Portugal i Belgija. U tim se zemljama stan od 70 kvadrata može se kupiti za 4-5 prosečnih godišnjih bruto plata.

    Tržište nekretnina u Srbiji beleži stalan rast

    U izveštaju se navodi i da tržište nekretnina u Srbiji beleži stalan rast još od 2016 godine, te da je očekivano što je prvi kvartal 2020. počeo na isti način.

    Zvanični podaci pokazuju da je tržište nekretnina opalo za čak 70 odsto u odnosu na period pre izbijanja pandemije. Ukupna vrednost srpskog tržišta nekretnina tokom vanrednog stanja iznosila je nešto više od 225 miliona, što je manje od polovine u odnosu na isti period prošle godine. Prema zvaničnim podacima, od 1. do 16. januara 2020. godine došlo je do povećanja broja zaključenih kupoprodajnih ugovora za 11% iz godine u godinu.

    Ono što je zanimljivo je da nije zabeleženo smanjenje cena nekretnina, a u nekim slučajevima cene su bile i veće, stoji u izveštaju.

    Pixabay

    Tržište iznajmljivanja i izgradnja novih stanova takođe su pogođeni pandemijom uglavnom zbog vladinih mera. Gradilišta su uglavnom bila zatvorena, što je izazvalo mnoge probleme „više sile“ sa izvođačima, ali nisu zabeležena značajna kašnjenja u datumima završetka projekata.

    Zanimljivo je da su cene vikendica i kuća za odmor u ruralnim područjima u proseku porasle za 20%, uglavnom zbog karantina i vladinih mera donetih u gradovima. Međutim, nakon što su restriktivne mere ukinute, tržište nekretnina brzo se oporavilo u drugom kvartalu 2020. godine i nastavilo rast do prvog kvartala 2021.

    Iako je tržište nastavilo da raste, opšte raspoloženje među kupcima bilo je iznad svega, oprez, barem dok se situacija ne stabilizuje trajno, što je slučaj od polovine godine. To je posebno bilo vidljivo u slučaju kupaca koji se oslanjaju na finansiranje uz podršku stambenih kredita, zaključuje se u izveštaju ‘Indeks tržišta stambenih nekretnina u Evropi’ kompanije Deloitte.

    U ovogodišnjem izveštaju analizirana su tržišta nekretnina u sledećim zemljama: Austrija, Belgija, Bosna i Hercegovina, Bugarska, Hrvatska, Češka Republika, Danska, Francuska, Nemačka, Mađarska, Irska, Izrael, Italija, Letonija, Holandija, Norveška, Poljska, Portugal, Rumunija, Srbija, Slovačka, Španija, Ujedinjeno Kraljevstvo.

    Izvor: BIZLife

    Foto: Beta

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE