Srbija dobija još jedan auto-put, evo kuda će sve proći

Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Srbija dobija još jedan auto-put, evo kuda će sve proći

    Ministarstvo građevine iznelo je uvid plan trase novog autoputa koji će ići od Beograda do Zrenjanina i dalje od Zrenjanina do Novog Sada.

    S obzirom na to da trasa mora da bude nezavisna od postojećeg Zrenjaninskog puta, sada su prvi put predstavljene alternativne trase i njihovo povezivanje sa postojećom infrastrukturnom mrežom.

    Alternativne trase autoputa nalaze se istočno od današnjeg Zrenjaninskog puta, a planom su predviđene po dve varijante za trasu otvorenog puta i dve varijante obilaznice oko Zrenjanina. Trasa od Borče do Zrenjanina biće duga 58 kilometara.

    Dve moguće trase – istočno i severno

    Kod Beograda obe varijante trase do Zrenjanina uključuju se na Severnu tangentu, njenu krivinu pre Ovče, gde bi novi veliki čvor predstavljao budući ulaz na autoput. Od Severne tangente razvijaju se dve moguće trase, koje obe prelaze Tamiš, jedna istočno prema Jabuci, a druga severno ka Opovu.

    Dok bi istočna primarna trasa bliže opsluživala opštine Jabuka, Crepaja, Debeljača i Kovačica, alternativna trasa na sever kretala bi se bliže naseljima Glogonj, Sefkerin, Opovo i Baranda. Trase se onda gotovo spajaju i preko Idvora i Orlovata nastavljaju sa manjim varijacijama lokalnog značaja do Ečke i Zrenjanina, piše Beobuild.

    Dve trase Obilaznice oko Zrenjanina spajaju se kod sela Aradac, gde trasa južno od postojeće magistrale nastavlja ka Novom Sadu.

    Ukupna dužina trase od Zrenjanina do Novog Sada iznosi skoro 47 kilometara. Novi autoput se praktično poklapa sa trasom postojeće magistrale, a manje razlike u varijantama ovog dela trase nemaju saobraćajni značaj.

    Projekat vredan 600 miliona evra

    Ukupna dužina autoputa iznosiće oko 110 kilometara, a na prostoru koji direktno obuhvata živi više od 300.000 ljudi.

    Izradu nacrta ovog plana finansira kompanija „China Shandong International Economic and Tehnical Coorporation Group“, a procenjena vrednost projekta iznosi oko 600 miliona evra.

    Izgradnju ovog autoputa pratila su brojna pitanja, pogotovo ona vezana za zemljište na kome će se graditi, pošto je prodajom PKB-a praktično prodat deo buduće trase autoputa. Koliko će zemljišta sada morati da se ponovo otkupi od stranog vlasnika za potrebe autoputa, i po kojoj ceni će biti izvršena eksproprijacija tek će biti tema za javnost, navodi ovaj portal.

    Izvor: Beobuild

    Foto: Pixabay

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | powered by Premium Hosting
    Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE