Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Srpska IT inovacija: Da nismo ovako tvrdoglavi odavno bismo odustali

    Da putevi do IT inovacija nemaju pravu putanju već su nekada rezultat neočekivanog razvoja događaja, pokazuje i primer jedne beogradske firme koja je do realizacije svoje ideje morala da ide dužim putem.

    Ideja posvećenog tima bila je da stvore mesto na interentu gde bi svi koji žele da putuju imali dostupne ponude svih domaćih agencija. Da ne idu pojedinačno od poslovnice do poslovnice ili od sajta jedne agencije do druge, već da sve imaju na jednom mestu.

    U realizaciju ideje krenuli su pre sedam-osam godina ali se vrlo brzo pokazalo da to tako kako su zamislili ne može da funkcioniše. Razlog je bio taj što su se baze formirale manuelnim unosom.

    „Tada smo shvatili da ćemo morati ipak dužim putem. Morali smo prvo da omogućimo agencijama da mogu da automatizuju svoje procese rada, kreiraju baze podataka i time nama omoguće da iste objedinimo na jedinstvenom sajtu. Da bismo to uradili na sveobuhvatan način trebale su nam godine rada na kreiranju celog jednog novog informacionog sistema za turističke agencije. Da me pitate koliko smo sati, dana i godina rada investirali u to, ne bih znao da vam kažem. Znam samo da nismo ovoliko tvrdoglavi, odavno bismo odustali“, priča za BIZLife direktor razvoja, Gvozden Marinković.

    Na sreću, nisu odsutali, pa je sada na jednom mestu, na sajtu Cofer.travel, koji je jedinstveni online rezervacioni sistem objedinjeno između 60 i 70 odsto ponude na srpskom tržištu turističkih aranžmana. I tu nije kraj jer su planovi da se ona proširuje i specijalizuje. Već sada, osim samih paket aranžmana ili hotela i apartmana, mogu se rezervisati i prateće usluge – od ski pasa do fakultativnih izleta.

    „Naš sistem omogućava da u realnom vremenu imamo podatke kao i to da je rezervacija koja se izvrši kod nas na sajtu ista kao da ste izvršili rezervaciju u sistemu same agencije, jer to je zapravo – isti sistem. Sa druge strane, za razliku od stranih buking sistema prednost sajta Cofer.travel je što osim rezervacije hotela ili apartmana, nudi rezervaciju i celokupnih aranžmana i omogućava poređenje aranžmana istog tipa među svim dostupnim agencijama“, objašnjava Marinković.

    Napominje i da je proces rezervacije, kupovine i realizacije putovanja kompletno u skladu sa Zakonom o turizmu a kao pouzduna firma za poslovanje u turzimu članica su Nacionalne asocijacije turističkih agencija YUTA.

    „Kupcu aranžmana dostupna je putem mejla sva dokumentacija propisana zakonom, od programa putovanja, ugovora… Kupac, sa jedinstvenim kodom koji dobije, može da u svakom trenutku prati status svoje prijave, kao i status svojih uplata i dugovanja po osnovu svog rezervisanog putovanja“, navodi on.

    „Retke su oblasti u Srbiji koje su na taj način digitalizovane. Planova ima zaista mnogo, od toga da se Cofer.travel i dalje optimizuje za korišćenje, da se specijalizuje ponuda samo za Srbiju, koja bi bila dvojezična (srpski i engleski), kako bi bila okrenuta i turistima iz inostranstva. Sva lepota ovakvog sistema je što pruža zaista pregršt mogućnosti, a planiramo da u budućnosti idemo i ka individualizaciji i specijalizaciji ponuda kroz razvoj projekta Cofer.travel po tvojoj meri“, kaže Marinković.

    „Sa druge strane ima i potpuno nepredviđenih izazova kao što smo ove godine imali situaciju da je jedna velika poznata agencija usled problema u poslovanju, preimenovana u Kofer pa su nas nezadovoljni putnici kroz naš naziv Cofer, koji se čita kao Kofer, identifikovali sa njima i pretrpeli smo zbog toga veliku štetu. Ni krivi ni dužni“, kaže Marinković.

    Na pitanje da li ima planova o strateškim partnerstvima ili akvizicijama, Marinković kaže da nijedna opcija nije isključena jer je reč o jedinstvenom IT rešenju koje će vremenom samo dobijati na vrednosti.

    Izvor: BIZLife

    Foto: Promo

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE