Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Po čemu se prepoznaje dobar radnik?

    Pomislili biste da je za uspeh na poslu i nešto što će vas izdvojiti od drugih zaposlenih bitno kako kodirate, koliko godina iskustva imate ili fakultetska diploma? To jeste važno, ali prema istraživanjima postoji nešto bitnije što će istaći izuzetnog zaposlenog.

    Nedavno međunarodno istraživanje ispitalo je više od 500 poslovnih lidera i pitalo ih šta je to što izdvaja dobre zaposlene. Istraživanje se bavilo time zašto su neki ljudi uspešniji od drugih  u poslu, i odgovor je, kako piše Forbes, iznenađujući – glavni razlog je „ličnost“.

    Značajno je da je 78 odsto lidera reklo da je „ličnost“ to što izdvaja zaposlene.

    „Ličnost“ podrazumeva set sklonosti i tendencija kroz koje osoba pristupa svetu. Biti introverta ili ekstroverta je primer važne osobine ličnosti. Osobine ličnosti se formiraju u ranom periodu, a utvrđuju se u kasnijim godinama. Mnoge važne stvari o osobi se promene  tokom života, ali ličnost nije jedna od tih.

    „Ličnost“ se razlikuje i od intelekta i od emocionalne inteligencije, i tu je većina lidera pogrešno tumačila pojam.

    Ono što su lideri u ispitivanju iznosili kao kvalitete ličnosti je u stvari emocionalna inteligencija. A za razliku od „ličnosti“, emocionalna inteligencija može da se menja i poboljšava.

    Izuzetni zaposleni se ne oslanjaju na osobine ličnosti „bogom dane“, već na jednostavne, svakodnevne veštine koje svako može da primeni.

    Postoji više veština emocionalne inteligencije koje lideri i menadžeri pogrešno tumače kao karakteristike ličnosti, a koje postavljaju izuzetne zaposlene iznad drugih.

    Oni su voljni da odlože zadovoljstvo. Izuzetan radnik nikada neće reći „To nije u opisu mog posla“. Umesto da očekuju priznanje najpre, oni napreduju u svom radu uvereni da će kasnije biti nagrađeni.

    Tolerišu konflikte. Oni ne „traže“ konflikte, ali ni ne beže od njih. Sposobni su da smireno i logično predstave svoju poziciju.

    Fokusirani su. Učenicima pilotima često govore – Kada stvari krenu nizbrdo, nemojte zaboraviti da upravljate avionom. Izuzetni zaposleni razlikuju stvarne probleme od pozadinske buke, stoga ostaju fokusirani na ono što je bitno.

    Razumno su hrabri. Izuzetni zaposleni su spremni da progovore kada drugi nisu, bilo da postave teško pitanje ili zatraže donošenje teške odluke, ali to rade u skladu sa tajmingom i smislemo. Promisle pre nego što pitaju i mudro biraju mesto i vreme za to.

    Kontrolišu svoj ego. Izuzetni zaposleni imaju ego, ali koliko god to bilo nešto što ih pokreće, nikada mu ne daju veću pažnju nego što zaslužuje. Spremni su da priznaju kada greše, i da urade stvari na drugačiji način.

    Nikada nisu zadovoljni. Takvi zasposleni su uvereni da stvari uvek mogu biti bolje, i tu su u pravu. Niko nikada ne prestaje da se razvija, i nema takve stvari kao „dovoljno dobro“ kada je u pitanju lični razvoj.

    Prepoznaju stvari kada su pokvarene i poprave ih. Oni ne prolaze pored problema, već ih rešavaju bez obzira da li je to pokvarena komoda u kancelariji ili neefikasan proces koji utiče na celo odeljenje.

    Odgovorni su. Oni poseduju svoj posao, svoje odluke i svoje rezultate bez obzira da li su loši ili dobri. Razumeju da menadžeri nisu tu da okrivljuju nekoga već da doprinesu tome da se stvari urade kako treba.

    Oni su tržišni, što može značiti mnogo stvari. Među kolegama su omiljeni, imaju integritet i liderske veštine (iako nisu na liderskoj poziciji).  Eksterno, njima je povereno da brend prezentuju dobro.

    Neutrališu „toksične“ ljude. Izuzetni zaposleni kontrolišu svoje interakcije sa „toksičnim“ ljudima. Kada treba da razgovaraju sa takvim ljudima, oni situaciji prilaze razumno.

    Izvor: Forbes

    Foto: Pixabay

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE