Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Postupci kojima menadžeri zaposlene teraju da daju otkaz

    Neverovatno je koliko se često menadžeri žale da im najbolji zaposleni napuštaju posao. Za otkaze koje takvi zaposleni daju, menažderi uglavnom krive manjak prometa dok ignorišu glavni problem – ljudi ne napuštaju posao, oni napuštaju šefa.

    Kako piše Business Insider, tužna stvar je što to može veoma lako da se izbegne. Sve što je potrebno je nova perspektiva i malo više snage menadžera.

    Najpre treba razumeti najgore stvari koje menadžeri rade, a koje teraju ljude od njih:

    Preopterećuju ljude poslom

    Ništa ne nervira ljude kao previše posla. To je zamka u koju mnogi menadžeri upadaju. Prekovremeni rad najboljih zaposlenih čini da se osećaju kao da su kažnjeni zbog odličnih performansi. Prekovremeni rad je takođe kontraproduktivan. Ako želite da povećate rad zaposlenog, povećajte mu i status. Ako jednostavno povećate radno opterećenje jer su ljudi talentovani, oni će tražiti drugi posao.

    Ne prepoznaju doprinose i ne nagrađuju odličan rad zaposlenih

    Menadžeri treba da razgovaraju sa svojim zaposlenima kako bi shvatili šta njima treba i odgovara, a zatim da ih nagrade za dobro obavljen posao.

    Ne mare za svoje zaposlene

    Više od polovine ljudi koji daju otkaz urade to zbog odnosa sa šefom. “Pametne” kompanije se osiguraju da njihovi menadžeri znaju da održe ravnotežu između profesionalnog i ljudskog (ličnog) odnosa.

    To su šefovi koji slave uspeh svojih zaposlenih, saosećaju sa njima kada prolaze kroz težak period i postavljaju im izazove, čak i kada to “boli”. Nemoguće je da radite za nekoga osam sati dnevno, a da ta osoba nikako nije lično uključena u vaš život, osim u rad.

    Ne uspevaju da razvijaju veštine zaposlenih

    Kada menadžere pitaju o nepažnji njihovih zaposlenih, oni se “brane” rečima “poverenje”, “autonomija” i “osnaživanje”. To je potpuna besmislica. Dobri menadžeri upravljaju bez obzira koliko je zaposleni talentovan. Oni stalno obraćaju pažnju i stalno slušaju i daju povratne informacije. Najtalentovaniji zaposleni žele povratne informacije (više nego manje talentovani) – a to je posao menadžera. Ako to ne učinite, vašim najboljim ljudima će postati dosadno i neće biti zadovoljni sobom.

    Ne ohrabruju kreativnost zaposlenog

    Najtalentovaniji zaposleni traže uvek da se dokažu u svemu što dodirnu. Ako im oduzmete pravo da menjaju i unapređuju stvari, jer ste zadovoljni statusom kvo, to će učiniti da zamrze svoje poslove. Otvaranje te urođene želje za kreiranjem ne samo da ih ograničava već ograničava i vas.

    Sve u svemu, ako želite da vaši najboji ljudi ostanu da rade za vas, morate pažljivo da razmislite na koji način se odnosite prema njima. Dok su najbolji zaposleni “teške osobe”, njihov talenat im daje mnogo opcija. Morate ih naterati da žele da rade za vas.

    Izvor: BIZLife/Business insider

    Foto: Pixabay

    Piše: T. K.

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE