Šta na poslu ometa više od bučnog kolege?
Ispostavilo se – skoro pa ništa.
Zvukovi, posebno oni koji proizvode ljudi, na prvom su mestu po ometanju zaposlenih na radnom mestu. Prema ekspertu za dizajn i uređenje radnih prostora Alanu Hedžu (Alan Hedge), 74 odsto zaposlenih kaže da ih najviše ometa i uznemirava buka.
„Generalno, ako (buka) dolazi od druge osobe, to više uznemirava nego da dolazi od npr. neke mašine,“ kaže on i objašnjava da je čovek, kao društveno biće, „podešen“ na zvukove koje prave ljudi. Kada samo načujemo neki razgovor, kao i visoke tonove, to za nas predstavlja neku vrstu „smetnje“, i odvlači pažnju sa zadataka.
Popularnost otvorenih kancelarija („open offices“) samo je pogoršalo problem. Istraživanja su pokazala da su zaposleni srećniji kada su u zatvorenim kancelarijama, i manje je verovatno da će uzimati slobodne dane.
[preporucene_vesti ids=“249018″]
Onima koji rade u otvorenim kancelarijama smeta kada kolege kašlju, a posebno one kolege koji nikada ne pokrivaju usta. Tako jedan zaposleni priča o kolegi koji je mesecima kašljao i to toliko glasno da je svaki put prekidao posao, pa i na nekoliko trenutaka, i nastavljao kada „talas“ prođe. „Postoji neka vrsta tabua da se kritikuje neko zbog bolesti,“ kaže on. Ali nekoliko meseci kasnije, kada je kolega prešao u druge prostorije, shvatio je koliko ga je ta buka ometala.
Ru Dulej (Rue Dooley), savetnik „Društva za menadžment ljudskih resursa“, kaže da ih HR profesionalci često zovu i pitaju kako da reše probleme kolega koji se žale na buku – od kašlja do grickanja.
Problem može da deluju banalno, ali ako pogledate dugoročnije to i jeste iritantno i u velikoj meri ometa. Zamisite kelnericu ili prodavca, pa i menadžera koji ima sastanke sa klijentima i krene nezaustavljivo da kašlje. Takva stanja zahtevaju bolovanje, a Dulej kaže da je sasvim u redu za HR mendžera da mu kaže „Taj kašalj odbija klijente i mušterije. Ne možemo da imamo takvog prodavca (menadžera, itd) na takvom zadatku.“
Postoje i druge buke.
Inženjerka Kendra Lajons (Lyons) iz Denvera sedi nekoliko metara dalje od koleginice čiji se telefonski razgovori „nadaleko čuju“ – od ginekoloških pregleda do porodičnih razmirica.
„Kada to čujem potpuno bi me omelo, a onda bi mi bilo teško da se isključim i da ne slušam ostatak razgovora. Tako da ostatak vremena provedem pokušavajući da se skoncentrišem umesto da radim,“ kaže Lajons. Sada taj problem rešava tako što drži slušalice u ušima.
Zanimljivo je da stručnjaci rešenje za buku vide u enterijeru odnosno uređenju radnih prostorija. Kancelarije bi trebalo da budu takve da ublaže buku i razne zvukove koji ometaju.
Izvor: BIZLife
Piše: N.V.