Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Šta znači dvoručno rukovanje?

    Piše: Dijana Carić, autor knjige ‘Umetnost pregovaranja’

    Veći deo međuljudske komunikacije je neverbalnog karaktera, a nezaobilazni deo neverbalne komunikacije je upravo rukovanje. Rukovanje je nastalo davno, kada su ljudi prilikom susreta pokazivali jedni drugima ruku odnosno otvoreni dlan desne šake, sa porukom da nemaju oružje odnosno da nemaju neprijateljske namere.

    Rukovanje nam, pre svega, može poslati poruku vezano za  karakter osobe sa kojom se rukujemo. Ljudi sa mlitavim rukovanjem mogu se oceniti kao osobe sa manjkom samopouzdanja. Sa druge strane, osobe sa snažnim rukovanjem mogu biti sklone dominaciji. U tom smislu su poznata dva slučaja, a to su „mrtva riba” kada se osoba rukuje mlako i „kostolomac” kada nam osoba suviše jako stisne šaku.

    Potrebu za dominacijom takođe predstavlja i dlan okrenut naniže prilikom rukovanja, dok na primer dlan okrenut naviše označava potčinjenost. Dodatnu nelagodu prilikom rukovanja stvara i dodirivanje naše nadlaktice od strane osobe sa kojom se rukujemo ili ako osoba pokušava da nas privuče tokom rukovanja što je stil predsednika Sjedinjenih Američkih Država Donalda Trampa a podrazumeva težnju za kontrolom. Zato, pravilno rukovanje podrazumeva umerenost i jednakost, sa vertikalnim položajem dlanova i pogledom u oči koji signalizira poverenje.

    Međutim, kod rukovanja je zanimljivo da kada gledamo fotografiju ili televizijski ekran osoba sa leve strane uvek izgleda dominantnije. Zato ljudi koji su sa desne strane fotografije ili kojima se pruži ruka naniže često primenjuju taktiku „dvoručnog rukovanja” odnosno drugom rukom pokriju ruku druge strane i na taj nači pažnju gledaoca  preusmere na sebe. Nije tajna da ovu tehniku rukovanja najviše primenjuju političari prilikom zvaničnih susreta.

    Izvor: BIZLife

    Foto: Youtube screenshot

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE