Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Stalno zaboravljate ime osobe sa kojom se upoznajete? Koristite ovaj trik

    Često vam se desi da kad se upoznate sa nekim, odmah zaboravite ime te osobe? Posle toga ide neprijatno prebiranje po glavi – kako je beše rekao da se zove, kako da je oslovim, i sl. Ne brinite, niste jedini. Ako vam je za utehu, stručnjaci kažu da naš mozak i nije baš najbolji u skladištenju imena.

    Problem nije naše sećanje. To je zbog toga što imena ljudi ne dolaze kao povezane asocijacije koje se slažu sa nekim od informacija o osobi. Bolje pamtimo kada naš mozak može da uspostavi veze među stvarima. Zato je bolje učiti uz razumevanje, povezivanje sa postojećim znanjem ili asocijacijama, nego učenje „napamet“. Takođe, kada uz iskustvo imamo i više oseta, kao što su miris, zvuk, itd, naš mozak pamti mnogo življe i bolje.

    Ime se samo po sebi ne pamti lako. Ne postoji nešto sa čim bi mozak mogao da ga poveže. Čak i da ponavljamo ime više puta (bilo naglas ili u glavi), postoje velike šanse da ćemo ga zaboraviti nekoliko minuta kasnije.

    Evo kako stručnjaci preporučuje da pamtimo nečije ime:

    Izgradite brze asocijacije da bi imena bila pamtljivija.

    Čim neko kaže svoje ime, odmah počnite da razmišljate o rečima koje se rimuju sa imenom. Izaberite imenicu (osobu, mesto ili stvar) koja je nekako povezana sa načinom na koji zvuči ime te osobe. Probajte da stvorite sliku u glavi, kako zvuči ta imenica.

    Evo jednog prostog primera:

    Recimo da ste sreli nekog ko se zove Đorđe. Malo je pometen i ne baš uredan. Nalik na… Đorđa iz džungle. Ako još zamislite Đorđa iz džungle kako visi sa drveta dok se rukujete sa „drugim“ Đorđem, više nikada nećete moći da zaboravite njegovo ime. Ovde bismo mogli da primenimo reklamni slogan – „Izgleda šašavo, ali deluje.

    Svoju asocijaciju ne morate da delite ni sa kim – možda deluje smešno, neprikladno, neozbiljno, ali u ključnim situacijama pomaže. Zapamtićete ime važnog klijenta, poslovnog partnera, budućeg investitora, šefa, kolege… Sve su to situacije u kojima, kada zapamtite nečije ime, iskazujete poštovanje, i na neki način dobijate „poene“.

    Cilj je brzo izgradite nekoliko novih veza sa imenom te osobe – zvuk i ton. Što je više veza, to će vaš mozak bolje pamtiti ime.

    Kako je jedan od predavača na temu boljeg pamćenja, i čovek sa fantastičnom memorijom Mark Čanon (Mark Channon) rekao za BBC,

    „Jedna od najmoćnijih stvari jeste biti u poziciji da uđete u prostoriju i znate svačije ime u njoj.“

    Izvor: BIZLife

    Foto: Printscreen

    Piše: N.V.

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE