Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Stručnjaci „prizemljili“ uspehe Er Srbije

    Sa ovakvim nivoom poslovanja Er Srbija teško da može da opstane bez državne pomoći jer ima velike troškove, koji su 78 odsto u odnosu na prihode. Nacionalnoj aviokompaniji je potreban baš veliki prihod kako bi optimizirala svoje poslovanje, smatra ekonomista Dragovan Milićević.

    Nacionalna aviokompanija Er Srbija saopštila je da će nakon razmatranja petogodišnjeg biznis plana, u cilju optimizacije prihoda, ojačati mrežu kratkih letova i da od 29. oktobra neće leteti za Abu Dabi.

    Konsultant za strane investicije Milan Kovačević kaže da nismo imali dovoljno informacija u kakav aranžman je država uša sa Etihadom i da je u samom ugovoru bilo dosta stavki u kojima će naša strana pomagati Er Srbiju, dodajući da nije ni bilo izgledno da će se ostvariti pozitivno poslovanje nacionalne aviokompanije.

    Imamo čitavu konfuziju, kažemo da se leti za SAD i za Kinu, pa kažemo da idemo na skraćenje, radi se o lutanju. Mislim da na samom početku nije bila jasna formula kako će se deliti letovi sa Etihadom.“

    Pitanje je dalje da li smo obeshrabrili druge kompanije da više lete. Ja sam tvrdio da je važnije da razvijamo aerodrom da bude središte regije, nego održanje naše kompanije, rekao je Kovačević.

    „Nismo studiozno ušli u posao, nemamo studiju izvodljivosti, značaja troškova pod kojim uslovom se nabavljaju ili rentiraju avioni, a ne spadamo u zemlje koja može povoljnije da rentira avione“, navodi Kovačević.

    Ekonomista Dragovan Milićević navodi da se ne zna koliko je bila državna pomoć jer finansijski rezultati nisu stavljeni na sajt. Kaže da se radi se o optimizaciji troškova, jer Er Srbija ima velike troškove, tako da skraćivanjem linija pokušava da se limitira trošak praznih sedišta i dugog putovanja.

    Komentarišući ukidanje leta do Abu Dabija, Milićević objašnjava da je let isplativ ukoliko je popunjenost 80 do 100 odsto u oba pravca. „Interkontinentalne letove drže velike kompanije, to su letovi gde se obezbeđujete kapacitet punog aviona, treba da se skupljaju i putnici iz drugih zemalja“, rekao je Milićević.

    Milićević smatra da bi se našla strategija ukoliko bi Etihad rešio da se povuče, ali da treba da se vidi struktura finansiranja. „I Kroacja erlajns sama posluje, nema ni kune džravne pomoći. Uz drugačiju strategiju mislim da može sama da posluje“, zaključio je on.

    Izvor: N1

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE