Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Svakog četvrtog direktora vodi INTUICIJA, a ne ZNANJE

    Direktore evropskih kompanija muči manjak znanja i neodgovarajuće procedure za iskorišćavanje internih i spoljnih podataka. Polovina osoba na rukovodećim položajima nema osnovno znanje potrebno za poboljšanje upotrebe podataka i njihove analize.

    Kompanija Bisnode u izveštaju „Management: Step up“, koji je za njih izradila firma Kairos Future, otkriva da se 25 odsto strateških odluka direktora zasniva na intuiciji. Istovremeno, njih 38 odsto je reklo da neće moći poslovati u 2030. godini ako se ne opredele za poslovanje bazirano na podacima.

    „Dolazi do velikog preokreta u poslovnom svetu današnjice, u kojem će oslanjanje na podatke biti jedan od osnovnih zahteva u svim sektorima“, rekao je direktor za analitiku kompanije Bisnode Rikard Candell.

    Dodao je da je svrha stvaranja organizacije koja posluje na bazi podataka i uvida zapravo zamena neosnovanih predosećaja odlukama koje se zasnivaju na pouzdanoj analizi podataka.

    Upravljanje kompanijom u svrhu digitalizacije nije jednostavno. U izveštaju Bisnodea navodi se zaključak da je ulaganje u resurse za analizu podataka nejednako raspoređeno po odeljenjima i poslovnim funkcijama.

    „Dolazi do preteranog ulaganja u resurse za analizu podataka u IT odelenjima, dok su sektori za marketing, istraživanje i razvoj i prodaju u zaostatku, zbog čega se očekuje negativan uticaj na rezultate evropskih kompanija“, navodi se u izveštaju.

    Inovativna, „bezosećajna“ kultura

    Kada je reč o analizi podataka i veštačkoj inteligenciji, neke su industrije uspešnije od drugih po pitanju automatizacije zadataka. Na vodećem su mestu finansijske usluge, savetovanje, IT i tehnologija, u kojima je 25 odsto ispitanika odgovorilo da se većina zadataka može automatizovati pametnijom upotrebom analize podataka i veštačke inteligencije.

    Sektori kao što su javne usluge, obrazovanje i zdravstvo su u zaostatku, sa 10 odsto ispitanika koji tvrde da se većina zadataka može automatizovati.

    „Ključ za postizanje digitalne razvijenosti jeste inovativna i otvorena kultura koja nije preterano saosećajna, pa samim tim ovakvi podaci nisu za osetljive osobe. Ipak, iznenađujuća je činjenica da je fluktuacija zaposlenih veoma niska, manja za čak 10 odsto u vodećim kompanijama koje su smestile podatke u središte svog poslovanja“, dodaju u Bisnodeu.

    Anketa je pokazala da 55 odsto ispitanika smatra da su problemi u vezi s tehnologijom i digitalizacijom neugodniji od kolega i saradnika. Štaviše, prema odgovorima koji evropskim direktorima prvi padaju na um, upravljanje radnicima koji imaju negativne stavove prema upotrebi podataka i menjanje njihovog mišljenja takođe predstavlja velik izazov.

    Izazovi i strahovi

    Ispitanici su izrazili zabrinutost u vezi s prelaskom svojih kompanija na veće oslanjanje na podatke. Među njima se navodi manjak znanja.

    Iznenađujući podatak je da 47 odsto ispitanika tvrdi da nema dovoljno znanja za prelazak na poslovanje koje podrazumeva više oslanjanja na podatke, a trećina ispitanika tvrdi da nema pojma o tome kako će izgledati budućnost analize podataka u njihovoj industriji.

    Više od 70 odsto najrazvijenijih preduzeća navelo je manjak talentovanih ljudi kao jedan od najvećih izazova, a više od 40 odsto ispitanika tvrdi da je jedan od ključnih izazova uvođenje procesa kojima se podržava iskorišćavanje internih i spoljnih podataka.

    Manje zaposlenih koji bi mogli više da se oslanjanju na podatke još je jedan razlog za zabrinutost 35 odsto direktora.

    Digitalni član

    Više od 30 odsto ispitanika izjavilo je da će se 2030. godine sve strateške odluke u njihovoj industriji donositi pomoću veštačke inteligencije.

    Zanimljiv je podatak da 34 odsto direktora u izveštaju tvrdi da će do 2030. godine u svom timu imati digitalnog člana, a skoro 30 odsto ispitanika tvrdi da će 2030. godine većinu rukovodilaca zameniti veštačka inteligencija.

    Izvor: Capital

    Foto: Pixabay

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE