Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Sve o najmlađem milijarderu na svetu

    Sa svojih 25 godina, Evan Špigel, suosnivač i direktor Snepčeta (Snapchat) je najmlađi milijarder na svetu. On je i kontraverzna ličnost po mnogo čemu. Do sada nije diplomirao, iako mu je Stenfordski univerzitet 2012. godine uručio diplomu – progledano mu je kroz prste jer je bio na završetku studija jer je  već tada uspešno razvio aplikaciju Snepčet pomoću koje se i obogatio.

    Špigel je jednom prilikom izjavio da se sada kaje što se pretvarao da je završio fakultet: „To (pretvaranje) me često podseća na svakakve gluposti koje radimo kako bismo izbegli da izgledamo drugačiji. Utapanje u masu se dešava toliko prirodno, da često zaboravljamo koliko je ono moćno.“

    Evan Špigel više ne mora da pravi kompromise – on vodi i kontroliše Snepčet, a njegova aplikacija postavlja sopstvena pravila velikom broju ljudi: investitorima, medijskim kompanijana, oglašivačima, a koristi je i preko 130 miliona dnevnih korisnika.spotlight-471952_960_720

    Nakon što je otac odbio da mu kupi nova kola, Špigel se, u znak protesta, preselio kod majke. Ona je izdvojila 75 hiljada dolara kako bi sinu udovoljila, pravdajući se da on ne zna da trpi ’ne’.

    Snepčet funkcioniše različito od svih aplikacija koje joj prethode: privatne poruke se brišu nakon što ih primalac pročita, korisnici gledaju sadržaj vertikalno, ne horizontalno, jer je to položaj u kome drže svoje telefone. Za razliku od Fejsbuka (Facebook) koji zna o vama onoliko koliko i vaš najbolji prijatelj, Snepčet vam ne traži da ostavljate privatne podatke i ne skuplja ih sa interneta. Oglasi koji vam se na Fejsbuku sa razlogom pojavljuju, budući da su produkt specijalnog targetiranja, se ne pojavljuju na Snepčetu.

    Špigel je poznat po svojoj opsednutosti privatnošću – malo deli sa ljudima, a ovakva praksa se prenosi i na model njegovog upravljanja Snepčetom. Takođe, poznat je i po seriji nepristojnih i seksističkih imejlova koje je slao kao student, a koji su, nakon što je postao uspešan, dospeli u javnost. Mnogi ljudi koji ga poznaju su izjavili da je sa njime teško sarađivati, i da se radnici iz Silicijumske doline teško snalaze radeći za njega jer su navikli da se u kompanijama ceni debata i inovativnost, koje Špigel zabranjuje.

    evanNjegova želja da sačuva privatnost ogleda se i u činjenici da  on voli da šeta dok drži sastanke kako ga niko „sa strane“ ne bi čuo.

    Atmosfera u kompaniji je loša a nekoliko vodećih ljudi je dalo otkaz ili je otpušteno u protekle dve godine. Šef prodaje Majk Rendal je napustio posao nakon sedam meseci, a HR direktorka Sara Sperling je odustala  nakon samo šest meseci.

    Izvor: Bizlife

    Foto: Screenshot YouTube

    Piše: A. M.

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE