Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Svetsko, a naše: Drvene naočare “hand made in Zrenjanin”

    Drugari od malih nogu, Ilija Demenesku i Istok Radovanov, nakon završenih studija prava i arhitekture, vratili su se u Zrenjanin i počeli da prave sunčane i doptrijske naočare od drveta. Prve dve godine to su radili  iz hobija a onda su počele da stižu ozbiljnije porudžbine, pa su momci prošle godine odlučili da otvore firmu „Pray” i krenu u privatan biznis.

    „Firmu smo otvorili prošle godine u januaru. Mislili smo da je to ispravan put za započinjanje biznisa. Još uvek pokušavamo da pohvatamo sve konce oko papirologije“, rekao je Istok za BIZlife.

    Najveći motiv da se otisnu u privatne vode bilo je to što su ljudi prepoznali nešto novo i interesantno u njihovom proizvodu, a kako su porudžbine rasle tako je i njihov motiv bio sve veći, kaže Istok i dodaje da je njihova najveća satisfakcija – zadovoljan kupac.

    U početku, kada su se ovim poslom bavili iz hobija, koristili su nešto ušteđenog novca koji su imali, mada to nije bio veliki iznos.

    Posle otvaranja firme pozajmili su novac i to im je bio početni kapital, a za manje od mesec dana poslovanja pozajmicu su uspeli da vrate.

    Istok kaže da kredite nisu do sada uzimali ali da imaju u planu jer su im potrebne nove mašine čiju kupovinu neće moći sami da finansiraju.

    On je objasnio da je tržište naočara veoma zatvoreno, da firma iz jedna Italije drži sve poznate brendove, svi se prave u jednoj fabrici i plasiraju po celom svetu, pa i kod nas.

    „Najveći problem je što naš proizvod nosi etiketu ’hand made in Zrenjanin’ . I pored 600 okvira koje smo prošle godine uradili, pojedini vlasnici optičarskih radnji misle da jedino što se prodaje su ‘hand made in Italy’ naočare“, iskren je Istok.

    Na sreću ne misle svi isto, pa im se gotovo svakodnevno javlja mnogo ljudi iz Srbije, Makedonije, Crne Gore, Hrvatske i Slovenije koji žele da prodaju drvene naočare, jer veruju u taj proizvod.

    zrenjanin2

    Kako nijedan održiv uspeh nije moguće ostvariti a da se prethodno ne pređe trnovit put, tako i oni u poslovanju imaju i probleme, a prema Istokovim rečima jedan od ključnih je novac jer je neophodno ulagati u proizvodnju i nova idejna rešenja.

    Nabavka materijala ume, takodje, da bude problem jer su male firme uvek na listi čekanja, ali Istok kaže da su za kratko vreme uspeli da pronadju nekoliko kompanija sa kojima odlično saradjuju i koje ne prave razliku izmedju malih i velikih.

    Njihova ideja u godinama koje slede je da dostignu vrhunski kvalitet i najbolje moguće standarde te da svoje drvene naočare izvoze zemljama EU ali i ostatku sveta.

    Ovo je jedan od primera iznikao u okviru projekta “Pokreni se za posao”, koji je pokrenut pre sedam godina, a koji realizuje nеvladina оrganizaciјa ЕNЕCА zahvaljujući podršci kompanije Philip Morris. Programom je do sad podržano pokretanje ili unapređenje oko 500 malih i porodičnih preduzeća, čime je uposleno preko 1500 ljudi.

    Izvor: BIZLife

    Piše: Tanja Njegomir

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE