Tatjana Popović: Zdrave masti za zdrav mozak

Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Tatjana Popović: Zdrave masti za zdrav mozak

    Izbalansirana ishrana bogata mastima je ključ za održavanje dobrog zdravlja, normalne funkcije mozga, samim tim i celog tela. Naš mozak je sačinjen od 60 posto masti. U tom slučaju ne treba da nas čudi da je mozgu neophodna mast kako bi pravilno funkcionisao, piše za BIZLife autorka čuvenog ’5 dana detoks programa’ i prvi health coach u Srbiji. Iako mozak čini mali deo naše telesne mase, on koristi čak 20 posto metaboličke energije tela. Zbog toga vam preporučujem da obratite pažnju na unos namirnica koje su bogate mastima, više onim biljnog porekla, jer one spadaju u najzdravije masti na svetu i ne sadrže holesterol.

    5 top namirnica bogatih zdravim mastima:

    1. Avokado

    Monozasićene masne kiseline iz avokada imaju pogodnosti u boljoj funkciji mozga, održavaju zdrav protok krvi do mozga. Kremasta zelena superhrana je takođe dobra za rad srca. Sadržaj mononezasićenih masnih kiselina može pomoći u smanjenju nivoa holesterola i može sprečiti zgrušavanje krvi. Pored ovih masnih kiselina, sadrži kalijum, koji utiče na optimalan krvni pritisak, i magnezijum, koji je povezan sa nižim rizikom oboljevanja od srčanih bolesti kod muškaraca.

    1. Losos

    Losos sadrži velike količine omega 3 masnih kiselina, najbolje je kada se sprema na pari ili na žara u cilju očuvanja integriteta omega 3. Ako ste suši fan, imate sreće, omega 3 masne kiseline su takođe prisutne u sirovoj ribi.

    1. Orašasti plodovi

    Odličan izvor nezasićenih masti i vitamina E, oba pridonose boljem funkcionisanju mozga. Bademi, pekan orasi i domaći orasi mogu pomoći u zaštiti od kognitivnog propadanja.

    1. Maslinovo ulje

    Predstavlja jednu od retkih namirnica na svetu oko koje se svi nutricionisti, lekari i pobornici zdravog života slažu da je izuzetno blagotvorna za ljudsko zdravlje. Maslinovo ulje može poboljšati pamćenje i štiti od demencije i kognitivnog propadanja. Ekstra devičansko maslinovo ulje koristi se za prelive salata i marinade a dobija se prvim ceđenjem i sadrži manje od 1 posto kiseline. Ono je najbolje, najukusnije i najskuplje.

    1. Kokosovo ulje

    Ovo ulje spada u najzdravija i najsvestranija ulja za ishranu. Zahvaljujući svom prirodnom ukusu i aromi kokosa izuzetno je za pripremu hrane. Stabilnije je na visokim temperaturama od ostalih biljnih ulja. Zahvaljujući svojoj visokoj tački dimljenja (oko 180), idealno je za kuvanje, prženje ili pečenje. Kokosovo ulje se koristi u ishrani jer je otporno na užegnuće, ne sadrži veliki broj kalorija, brzo se pretvara u energiju i tako sprečava taloženje masti na krvnim sudovima. Odlična i ukusna zamena je za margarin jer ne sadrži transmasne kiseline. Bogato je belančevinama, ugljenim hidratima i mineralnim materijama. Deluje antivirusno, antibakterijski i imunološki. Pomaže mršavljenju. Kokosovo ulje je odlično za masažu, negu i regeneraciju kože i kose.

    [preporucene_vesti ids=”235668, 238288, 238918″]

    Izvor: BIZLife

    Foto: pixabay

    Piše: D.G.

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | powered by Premium Hosting
    Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE