Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    TRAMPOVO TVITERISANJE: Pouzdano oružje ili potencijalni uzrok poraza?

    Za razliku od svojih političkih protivnika, Donald Tramp je na vreme uvideo koliko su društvene mreže važne za marketing i biznis i počeo efikasno da ih primenjuje. Tviter je postao njegovo najubojitije oružije, putem kojeg kratkim vatrenim objavama ostvaruje dominaciju na mrežama kablovske televizije, internetu i ostalim medijima. Potencijalni republikanski kandidat se trudi da uzgaja svoju bazu obožavatelja na Tviteru, kako bi opovrgnuo i utišao kritike koje mu se svakodnevno upućuju, ali i učvrstio svoju poziciju u medijskom ratu. Medjutim, postavlja se pitanje da li je forsiranje delovanja u ovoj sferi medija dovoljno delotvorno.

    Medijski analitičari povodom Trampovog odnosa prema medijima za New York Times ističu da takav vid kampanje ima ograničen uticaj, jer zahvata samo neodređenu strukturu publike u okviru mase. Stručnjaci tvrde da je za pobedu na predsedničkim izborima potreban i diskretniji, ličniji vid komunikacije, usmeren ka specifičnim ciljnim grupama glasača i potencijalnim volonterima, a to je nemoguće da se postigne aktivnostima na Tviteru.

    Moderna američka predsednička kampanja se svodi na inspirisanje glasača da izađu na izbore u što većem mogućem broju, a da se u isto vreme izbegne pobuđivanje iste strasti kod biračkog tela naklonjenog protivniku. Kreatori marketinških  kampanja Baraka Obame ističu da ako je internet jedino Trampovo tajno oružje na koje se oslanja, ono može vrlo uskoro da se pretvori u njegovu ,,Ahilovu petu”.

    Donald Tramp će imati zadatak da privuče glasače koji su prethodno glasali za Baraka Obamu i one koji nemaju običaj da izlaze na glasanje. U poređenju sa republikanskim izborima, na onim glavnim na kojima će se odlučivati o novom predsedniku SAD pojaviće se glasači koji zastupaju umerenije stavove i manje su aktivni na društvenim mrežama. Ta struktura ljudi je čak odbijena agresivnom Trampovom kampanjom na Tviteru.

    ,,Trampova najveća greška je njegovo mišljenje da će glavni izbori biti poput republikanskih”, izjavio je Dejvid Plafi, menadžer prve Obamine predsedničke kampanje za New York Times. Plafi je dodao da su istraživanja javnosti pokazala da što je veći broj podataka o tome ko su glasači, to je moguće bolje definisati ko su odgovarajuće osobe kojima se treba obratiti i usmeriti ih da izadju na glasanje.

    Baz Jakobs, republikanski politički savetnik koji je bio zadužen za kampanju Džona Mekejna 2008. godine, ocenio je da će odsustvo temeljne analize podataka o biračkom telu i njihovo zanemarivanje biti ozbiljan problem, i da će to dati veliku prednost Hilari Klinton i prouzrokovati poraz.

    Kontroverzni političar će morati da razmotri i alternativne mogućnosti za sticanje poverenja američkih građana. Zapaljive izjave za štampu i objave na Tviter profilu koje jedni podržavaju uz osmeh, a drugi osuđuju kao preterane i neumesne su potrošno gorivo Trampove kampanjske mašinerije.

     

    Izvor: The New York Times

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE