Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Tražila sam od Tindera svoje podatke. Dobila sam 800 strana svojih najmračnijih želja

    Džudit Duportejl, novinarka Gardijana, je rešila da proveri koliko informacija o sebi dajemo putem aplikacija koje svakodnevno koristimo. Zato je pisala Tinderu, a šta ju je sačekalo, pročitajte u tekstu…

    U 21.24, jedne srede 18 decembru 2013. godine, sa drugog sprata u jednom pariskom hotelu, napisala sam prvo “ćao” mom prvom spoju da Tinderu. Od tada sam u aplikaciju ušla 920 puta i spojila se sa 870 različitih ljudi. Nekih od njih se sećam veoma dobro: onih koji su mi postali ljubavnici, prijatelji ili užasni prvi sastanci. Sve druge sam zaboravila, ali Tinder nije.

    Dejting aplikacija ima 800 strana informacija vezanih za mene, a možda ima i vezanih za vas, ukoliko ste jedan od njihovih 50 miliona korisnika. U martu sam pisala Tinderu da mi omogući pristup mojim ličnim podacima. To svi mi možemo da zahtevamo, ali malo njih to zaista i radi, prema Tinderu.

    Neke od tih 800 strana su se vratile sa podacima o mojim Fejsbuk lajkovima, fotografijama sa Instagrama (čak i kada sam nalog obrisala), mom obrazovanju, podatke o starosti muškaraca za koje sam zainteresovana, gde i kada sam razgovarala sa ljudima sa kojima sam spojena… lista se nastavlja.

    „Užasnuta sam ali nisam i iznenađena ovom količinom podataka,“ rekla je Olivijer Kis, data sajentist sa Univerziteta u Vašingtonu. „Svaka aplikacija koju redovno koristite na telefonu ima istu vrstu informacija. Fejsbuk ima hiljade strana o vama!“

    Dok sam prolazila kroz stranice ispunjene mojim podacima, osetila sam krivicu. Bila sam zapanjena količinom informacija koje sam svojevoljno dala: od lokacije, interesovanja i posla do slika, muzičkog ukusa i onoga što volim da jedem. Ali sam ubrzo shvatila da nisam jedina. Studija iz jula 2017. godine je otkrila da korisnici Tindera rado šalju informacije o sebi, a da čak to i ne shvataju.

    „Vas mame da date sve ove informacije,“ kaže Luk Stark, sociolog za digitalne tehnologije na Darmut Univerzitetu. „Aplikacije kao što su Tinder u svoju korist uzimaju kao prednost jednostavan emocionalni emocionalni fenomen; mi ne možemo da osetimo podake i zbog toga nas pogađa kada sve to vidimo na papiru. Mi smo fizička stvorenja, treba nam materijalno.“

    Čitajući svih 1,700 Tinder poruka koje sam poslala od 2013, pošla sam putem svojih nada, strahova, seksualnih želja i najdubljih tajni. Tinder me zna tako dobro. On poznaje stvarnu, pomalo i ružnu verziju mene – onu koja je slala neumesne šale, koja se dopisivala sa šesnaest različitih ljudi istovremeno jedne Nove godine i koja ih je onda ignorisala.“

    Alesandro Akvisti (Alessandro Acquisti) profesor informacione tehnologije na Karnegi Melon Univerzitetu za Gardian kaže da „Tinder zna mnogo više o nama dok posmatra naše ponašanje u aplikaciji. Znamo koliko se često konektujemo, u koje vreme, procenat belih, crnih muškaraca i Azijata sa kojima ste se spojili, kakvi vas ljudi interesuju, koje reči najviše koristite. Lični podaci su gorivo ekonomije. Podaci potrošača se dele kako bi se proizvodi lakše reklamirali.“

    Da li ste na Tinderu? Koliko zna o vama?

    Izvor: BIZLife, Guardian

    Foto: Printscreen

    Piše: Ana M.

    What's your reaction?

    Komentari

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE