Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Tri laka trika da stvari okrenete „na svoju vodenicu“

    Ljudski mozak je misteriozna i sjajna stvar. Iako sve tajne koje on čuva nisu još uvek otkrivene, naučnici su otkrili nekoliko stvari u vezi sa njegovim funkcionisanjem. Ova otkrića su nam dala uvid u to kako da utičemo na ljudske odluke, a evo i tri laka trika pomoću kojih ćete ovo postići…

    1. Postavljate potpitanja ili parafrazirajte šta je sagovornik rekao

    via GIPHY

    Sledeći put kada budete razgovarali sa nekim, pokušajte da isprobate nešto što nazivamo „refleksivnim slušanjem“. Kako bi ste ovo uradili, potrebno je da sagovorniku upućujete potpitanja ili da parafrazirate ono što su oni rekli. Refleksivno slušanje dopušta da vaš sagovornik vidi da brinete o onome što ima da kaže.

    U jednom istraživanju, grupa studenata psihologije je išla ili na četrnaestočasovne ili na četrdesetdvočasovne treninge refleksivnog slušanja. Nakon treninga, volonteri su uzeli ulogu savetnika u seansama. Oni koji su imali duže treninge iz refleksivnog mišljenja su imali bliskiju vezu sa njihovim „pacijentima“, a oni iznosili ličnije informacije  tokom same seanse.

    Ovo je veoma lako postići. Potrebno je samo da slušate i ponavljate ono što je sagovornik rekao u formi pitanja. Na primer: „Dakle više voliš pitu sa višnjama od pite sa jabukama?“

    1. Koristite vizuelni vodič

    via GIPHY

    Korišćenje vizuelnog vodiča je sjajan način da ubedite ljude u ono što govorite. Iznošenje podataka korišćenjem grafikona i vizuelnog materijala je jedan od najefikasnijih psiholoških trikova. A na taj način tako iznesene informacije izgledaju pouzdanije.

    Zašto je ovo tačno? Aner Tal sa Kornel Univerziteta kaže: „Kada ljudima pretstavimo nešto što izgleda kao da je zasnovano na objektivnim podacia ili naučnim dokazima samim tim se čini i verodostojnije“. Učesnici u studiji koja je izvedena baš na Kornel unverzitetu su pročitali kratku poruku o „dizanju“ imuniteta zahvlajujući određenom leku. Polovini grupe je uz to pokazan i grafikon koji ide u prilog ovoj tvrdnji. Kada su upitani o efektivnosti leka, 96 odsto učesnika koji je video grafikon je reklo da veruje da je lek delotvoran, dok je samo 67 odsto ispitanika poverovalo tvrdnji o efikasnosti leka, a da nije videlo grafikon.

    1. Pitajte ih kako se osećaju

    via GIPHY

    Jedan od najefikasnijih psiholoških trikova se krije u tome da pitate kako se neko oseća pre nego što mu zatražite uslugu. Zamislite da je sada petak popodne i vi zaista želite da izađete sa posla na vreme. Ali, ostao vam je još jedan zadatak da uradite. Pre nego što zamolite kolegu da vam učini uslugu, pitajte ih o tome kako im je prošla nedelja i možda o planovima za vikend. Kada razgovor postane opušteniji, zatražite uslugu.

    Zašto ovo funkcioniše? Zato što radi po principu reciprociteta, a koji tvrdi da će ljudi vratiti uslugu. Iskazivajući zainteresovanost za nekoga, vi ste svog sagovornika učinili da se bolje oseća o sebi i stavili ste ga u prijateljsko raspoloženje. U ovakvoj situaciji bilo bi skoro nemoguće za njega da odbije vašu molu.

     

    Izvor: BIZLife, lifehack.org

    Foto: Youtube printscreen

    Piše: A. M.

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE