Turistička KATASTROFA u Hrvatskoj: "Samo da ne bude JOŠ GORE"

Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Turistička KATASTROFA u Hrvatskoj: “Samo da ne bude JOŠ GORE”

    Prema podacima Hrvatske turističke zajednice, u prvoj polovini juna Hrvatska je ostvarila pad od 83 odsto u dolascima i 82 odsto u noćenjima turista u odnosu na isti period prošle godine.

    Od 1. do 14. juna 2020. u Hrvatskoj je ostvareno 215.720 dolazaka i 1.033.509 noćenja, dok je u periodu od 3. do 16. juna 2019. ostvareno 1.307.090 dolazaka i 5.689.451 noćenje.

    Mi smo sad na dvadesetak odsto turističkog prometa. Kafići u Istri i Kvarneru još najbolje posluju i mi smo na 55 odsto prošlogodišnjeg prometa. Nije nam lako, međutim kako smo blizu Slovenije i Italije, još nam je super u odnosu na ostatak Hrvatske.”

    Što se niže spuštamo u Dalmaciju, to je gore, u Dalmaciji je posebno loše. Gostiju je sve manje, negde ih uopšte nema, rekao je Vedran Jakominić, član Upravnog odbora udruženja Glas preduzetnika i potpredsednik Nacionalnog udruženja ugostitelja.

    Situacija je katastrofalna, istakao je Jakominić za portal Indeks i dodao da je u ugostiteljstvu ove godine 4,3 milijarde kuna manji promet nego u prvoj polovini prošle godine.

    “Kako sezona bude odmicala, tako ćemo videti sve veće razmere krize. U opštoj ekonomiji rezultat će biti katastrofalan. Svima koji su naslonjeni na turizam je teško, nadam se da će izbori brzo proći pa da ćemo se baviti konkretnim problemima”, kazao je Jakominić.

    “Za Dubrovnik nema letova, doći do Splita je teško, biće vrlo teško popuniti i smeštajne i ugostiteljske objekte. Samo se nadamo da neće biti još gore. Mi ugostitelji u Istri i na Kvarneru ćemo možda uspeti da poslujemo s nulom, ako u to uračunamo mere, no hoteli će teško doći do nule, a sezonski objekti pogotovo, osim ako im u susret ne izađu lokalne zajednice”, rekao je Jakominić.

    Navodi kako će osim ugostitelja, hotelijera, privatnih iznajmljivača, ogromne gubitke osetiti i mnogi drugi koji su usko vezani uz turizam. Reč je o dobavljačima piva, vina, sladoleda, suvenirnicama, kioscima, firmama za čišćenje apartmana, usluga pranja posteljine, naplati parkinga, koncesionarima plaža…

    Izvor: Index

    Foto: Pixabay

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | powered by Premium Hosting
    Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE