Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Ukoliko ovim stvarima govorite DA, čemu govorite NE?

    Mnogi vredni ljudi,naročito oni na početku karijere imaju problem sa tim da kažu ne kada su u pitanju zadaci na novom radnom mestu. Onda smo u ranom odraslom dobu uslovljeni da preuzimamo nove odgovornosti i prihvatamo izazove koji nam se dodeljuju na poslu.

    Svi se vode onim: Reci da sada pa ćeš posle skapirati kako to da ispuniš.

    Ponekada zaista možemo imati pozitivna iskustva sa ovakvim stavom. Na primer kada vas neko pita da li možete da isečete sliku u Fotošopu, vi odgovorite „Da, naravno“. Svakako da ćete veoma lako izguglati kako da to uradite i neko vas veoma može pohvaliti jer ste mu učinili uslugu.

    Sa druge strane može se desiti da sagorite pokušavajući da ispunite želje i zahteve svih drugih ljudi. Teško je postići sve naročito kada imate stresan posao sa nerealnim rokovima. Veliku tenziju mogu stvoriti i nadređeni. Diobijete mejl od menadžera u 3:30  ujutru i ne znate da li je i dalje budan radeći ili je već ustao kako bi stigao sve.

    Bitno je da sebi postavite pitanje da li želite takav život. Neretko u novoj eri poslovanja čujemo da ljudi propuštaju veoma bitne porodične i privatne stvari zbog rokova. Da li želite da budete osoba koja propušta krštenje deteta najboljeg prijatelja ili jubilarni rođendan roditelja?

    Na poslu treba da učite i razvijate nove veštine, navodi Pick the brain. Kada su zaposleni preplavljeni obavezama, poslom i stresom, a na sve samo odgovaraju potvrdno mnogo puta, treba im postaviti pitanje Ako svemu ovome govoriš Da, čemu govoriš Ne? To je strateško pitanje koje čini da se i menadžer i zaposleni zapitaju, procene i prioretizuju.

    Menadžer treba da ustanovi šta je to na šta njegov zaposleni treba da se fokusira i kako mu on u tome može pomoći. Zaposleni treba da iskristališe šta mu treba od nadređenog kako bi ostvario zadatak. Ovo pitanje vodi do drugih i zato je strateško.

    Naučite da sporije izgovarate to DA i da postavljajte više pitanja pre nego što se obavežete bez obzira na kojoj ste strani pitanja. DA je ništa bez NE koje stavlja granice i formu. Teško je reći ne kolegama i nadređenima. Evo par pitanja koja treba da postavite kako biste umirili učestalost i poletnost vašeg DA na poslu:

    -Žašto mene to pitate?

    -Koga ste još to pitali?

    -Na šta mislite kada kažete da je ovo hitno?

    -Prema kojim standardima ovo treba da se uradi? Do kada?

    -Ukoliko ne mogu postignem sve, koji deo smatrate da treba da uradim obavezno?

    -Umesto kog posla želite da uradim ovo?

    Na ovaj način ćete pokazati da se interesujete i da želite da pomognete ali i da vrednujete svoje vreme i posao. Takođe NE nije toliko strašno jer ljudi mogu da vas više poštuju zbog njega, da vide da držite do sebe i da niste ’devojka za sve’.

    [preporucene_vesti ids=“240595, 237530, 112247″]

    Izvor: BIZLife

    Foto: pixabay

    Piše: D.G.

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE