Zakon `jača` reklamaciju
Novi zakon o zaštiti potrošača zaposliće dodatno i trgovce i tržišne inspektore, dok će potrošači imati mogućnost da i lično učestvuju u proveri ukoliko posumnja da je prevaren, rečeno je u Privrednoj komori Beograda.
Načelnica Odeljenja za zaštitu potrošača u Ministarstvu trgovine Vesna Novaković, podsetila je na prezentaciji ovog zakona u beogradskoj komori, da je prvobitna namera bila da se propisi o pravima potrošača usklade sa novim evropskim direktivama, ali je broj predloga i sugestija premašio meru izmena i dopuna, zbog čega je donet potpuno nov zakon.
Suštinsku novinu Zakona o zaštiti potrošača, koji će stupiti na snagu 21. septembra, predstavljaju odredbe koje trgovcima nalažu da o svemu što se tiče robe ili usluge temeljno obaveste potrošača uz obavezno isticanje cena i po jedinici proizvoda, a precizirano je i sve što se odnosi na kupovinu tehničke robe, kazala je Novaković.
Prema njenim rečima, trgovac više nema odgovornost u odnosu na garanciju, nego samo davalac garancije.
Trgovci će morati da odgovore na svaku reklamaciju u roku od osam dana (ranije je bilo 15) sa predlogom rešenja problema, kao i da omoguće kupcu da prisustvuje proveri ukoliko posumnja da je prevaren u merenju ili naplati robe.
Trgovci će morati da vode evidenciju reklamacija koja se čuva dve godine, da odrede mesto za reklamacije u prodajnom objektu i zaduže osobu za njihov prijem, objasnila je Novaković.
Predstavnik Tržišne inspekcije Goran Macura kazao je da je novi zakon uveo nadležnost ove inspekcije u mnoge norme i proširio obim postupaka koji se kažnjavaju. Kazne nisu promenjene i kreću se od 300.000 do dva miliona dinara, a Tržišna inspekcija će ubuduće morati da donosi rešenja o kažnjavanju trgovaca.
Potrošači će moći da odustanu od elektronske kupovine ili kupovine na daljinu u roku od 14 dana od dana zaključenja ugovora o kupovini, da vrate neoštećenu robu o svom trošku i da dobiju u najkraćem roku povraćaj novca, naveo je Macura.