Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Kako uspešno davati savete

    Kada je davanje saveta u pitanju, prvo pravilo je – ne savetujete, slušajte! To je klizav teren i morate biti veoma obazrivi. Postoji nekoliko načina da to uradite ispravno.

    Onaj ko daje savete mora prvenstveno da ustanoviti problem i zašto je on važan, zatim da predstavi moguća rešenja i na kraju da bude siguran u to zašto se baš on prijavio da pomogne ili zašto je izabran da bude od pomoći.

    Često će vam se ljudi obraćati jer su bliski sa vama i imaju određenu potrebu da nešto podele. Ali ukoliko je u pitanju ozbiljan problem, za čije rešenje vi niste kompetentni, možda bi trebalo da prepustite priču i usmerite osobu sa problemom na nekoga ko zaista može da pomogne stručnošću, ne samo dobrom voljom.

    Ponekad rešenje nije najbitnije. Često ljudi i sami znaju kako će nešto rešiti ili šta mora biti, ali ono što im je najbitnije u tom trenutku je da skinu teret sa sebe i da se ispričaju sa nekim. Često ćete biti najbolji sagovornik ukoliko samo ćutite i ne prekidate osobu kojoj je u tom trenutku teško.

    Ljudi se mogu iznenaditi novonastalom situacijom i osećati haos u mislima. Jedino što im je potrebno je da pričaju o tome, kako bi tu haotičnost uobličili u reči i rečenice. Na taj način će napraviti koncept problema, a to im može biti od koristi u rešavanju. Znaće na šta da se usredsrede.

    Dalje je veoma bitno da nekome date informacije. Prema određenim istraživanjima postoje četiri vrste davanja saveta:

    Savet za – Kada savetujete nekoga da nastavi sa životom i ne osvrće se nikada u prošlost. Cilj je jednostano nastaviti dalje i izbrisati šta je bilo.

    Savet protiv – Savetovanje da se ne napušta bojno polje i ubeđivanje osobe koja ima problem u to da je dovoljno jaka da ga reši.

    Informacija – To je vid u kojem nekome predočavate da nije sam i dajete primere drugih koji su se izborili sa istim problemom. Dakle, dajete informaciju kako problem može da se reši ili kako ga je neko rešio.

    Podrška u donošenju odluka – Osobu koja treba da donese bitnu odluku u vezi sa problemom možete posavetovati da se konsultuje sa bliskim osobama i članovima porodice.

    Morate voditi računa o tome da ne uplašite nekoga svojim reakcijama. Iako sami uvidite da je situacija veoma kritična, pokušajte da savetima umirite osobu sa kojom pričate. Nekoliko puta naznačite osobi da finalnu odluku mora da donese sama. Ne govorite joj ono što vi smatrate da je zanimljiv način suočavanja sa problemom već vodite računa o tome šta bi bilo najbolje baš za tu određenu osobu o kojoj je reč i o njenim afinitetima, osećanjima i mogućnostima.

    Najteži deo rešavanja problema je pojednostavljivanje istog. Pokušajte da se fokusirate na to da problem učinite lak za razumevanje i da eventualno ukažete osobi gde je pogrešila kako ne bi ponavljala grešku i kako bi je lakše rešila.  Neće svako prihvatiti kritiku na svoj račun tako da budite obazrivi.

    Motivišite osobu da nastavi dalje. Kada dajete savet neka to bude više informacija, a manje saveta i mišljenja. I ne zaboravite, imate i vi svojih problema. Nemojte s previše udubljivati u nesrećne situacije drugih osoba jer će vam to uzeti previše energije, a možete zapostaviti stvari koje sami treba da rešite.

    Za kraj bi najkorisniji savet bio da ne dajete savete i ne pružate pomoć ukoliko vam osoba sama ne priđe i zatraži isto.

    What's your reaction?

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE