Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Najviše se žalimo na banke

    Na adresu Centra za zaštitu korisnika finansijskih usluga u prvih devet meseci je stiglo 1.500 pritužbi građana, koji su najviše primedbi imali na banke.

    Građani koji su imali posla s finansijskim institucijama poslali su, od januara do septembra ove godine, ukupno 1.500 pritužbi i preuranjenih pritužbi na adresu Centra za zaštitu korisnika finansijskih usluga pri Narodnoj banci Srbije.

    Trećina prijava je, kako je objavila NBS, preuranjena, što znači da se građani nisu prvo obratili instituciji s kojom su imali problem, već su se direktno požalili Centru, iako procedura nalaže da se korisnik prvo prigovorom obrati instituciji na čiji rad ima primedbu.

    Građani su se, prema ovim podacima, ubedljivo najviše žalili na banke, pa je više od 80 odsto ukupnih pritužbi i preuranjenih pritužbi bilo na račun ovih finansijskih institucija.

    Prema podacima NBS, od ukupnog broja pritužbi, 760 se odnosilo na banke, 178 na osiguravajuća društva, sedam na lizing kuće i dve na društva za upravljanje dobrovoljnim penzijskim fondovima.

    Kada je reč o preuranjenim pritužbama, 506 ih je stiglo zbog banaka, 42 je upućeno zbog osiguravajućih društava, tri zbog lizing kuća, i dve zbog društava za upravljanje dobrovoljnim penzijskim fondovima.

    Najviše pritužbi bilo je sa zahtevima da banke vrate novac na ime mesečnih rata koji su naplatile po ugovorenom tipu deviznog kursa, a koji je bio viši od kursa po kome je kredit odobren, uz obračun zatezne kamate na tako utvrđene kursne razlike.

    Pritužbe su stizale i zato što su banke odbijale da primene Odluku i da vrate više naplaćenog novca ili da dostave ponude s modelima olakšica za kredite indeksirane u švajcarskim francima, u situacijama kada je po istom spornom odnosu već u toku sudski spor.

    Centar NBS navodi da preuranjene pritužbe i dalje zauzimaju znatan udeo u ukupnom broju pritužbi, a u posmatranom periodu to je 37 odsto. To ukazuje na činjenicu da mnogi korisnici finansijskih usluga i dalje nisu upoznati s propisanom procedurom za podnošenje prigovora i pritužbe.

    What's your reaction?

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE