Fascinantno otkriće 30-godišnje studije: Deca s lošim FOKUSOM manje ZARAĐUJU kao odrasli
Stara izreka da „učitelj najbolje zna“ možda je čak i tačnija nego što ste mislili.
Fascinantna studija sa Univerziteta u Montrealu objavljena u medicinskom časopisu JAMA Psychiatry, detaljno je opisala rad istraživača koji su vodili 30 godina dugo istraživanje dece iz vrtića u Kvebeku.
U studiji su vaspitači identifikovali specifičan skup osobina kod skoro 3.000 dece uzrasta od pet do šest godina.
Trideset godina kasnije (nakon pažljivog ispitivanja IQ-a i porodičnog porekla), ispitane su i poreske prijave svakog deteta koje je učestvovalo u studiji u pokušaju da se utvrdi postoje li ikakve veze između bilo kojih osobina dece i prihoda koje su ostvarivali kao odrasle osobe.
Neverovatno je da se jedna osobina pojavila kao snažan indikator budućih zarada i za dečake i za devojčice.
Sposobnost obraćanja pažnje
Studija je pokazala vezu između dece koja nisu bila u stanju da dobro obrate pažnju i manjih primanja kao odrasle osobe.
Konkretno, naučnici su izračunali da ako bi se detetu koje ima problem sa pažnjom barem malo popravila sposobnost fokusiranja, to bi mu kao odrasloj osobi donelo još nekoliko hiljada evra na godišnjem nivou.
U časopisu Scientific American, Francis Vergunst, jedan od vodećih istraživača studije, istakao je da ako se problemi sa pažnjom mogu prepoznati kod male dece na osnovu jedne procene vaspitača koja je napravljena u vrtiću (kao što je to bio slučaj u studiji), to znači da je moguće intervenisati.
Pružanje programa podrške može pomoći detetu da ojača svoju sposobnost obraćanja pažnje i tako poboljša svoj budući novčani i socijalni uspeh.
Vergunst ističe da je nepažnja takođe povezana sa lošim odnosima s vršnjacima i asocijalnim ponašanjem.
Izvor: BIZLife
Foto: Pixabay