Imate znanje i naporno radite? Pokazalo se da je ZA USPEH VAŽNIJE nešto drugo

PinterestFacebookTwitterShare

Foto: Pixabay

Prema nedavnom izveštaju Centra za obrazovanje i radnu snagu (CEW) u Džordžtaunu, pod imenom „Rođeni za pobedu, školovani za gubitak“, biti rođen bogatiji je bolji pokazatelj uspeha odraslih u SAD-u nego akademski uspeh.

„Da bi uspeli u Americi, bolje je je da se rodite bogati nego pametni. Ljudi s talentom često ne uspevaju. Ono što smo pronašli u ovoj studiji je da ljudi s talentima koji dolaze iz ugroženih porodica ne uspevaju isto kao i ljudi s vrlo malo talenata iz naprednih porodica“, kaže Antony P. Carnevale, direktor CEW-a i vodeći autor studije, piše Poslovni dnevnik.

Carnevale i njegov tim analizirali su podatke iz Nacionalnog centra za statistiku obrazovanja (NCES) kako bi pratili ishode učenika iz vrtića kroz odraslu dob, procenjujući intelekt prema uspehu na standardizovanim matematičkim testovima. Istraživači su potom kategorizovali studente prema socioekonomskom statusu, uzimajući u obzir prihod domaćinstva, obrazovanje roditelja i roditeljski profesionalni prestiž (mera društvenog položaja, moći i sposobnosti zarade).

Otkrili su da je manje verovatno da će siromašna deca  iz vrtića s dobrim rezultatima završiti srednju školu, fakultet ili zaraditi visoku platu za razliku od njihovih bogatih vršnjaka s lošim ocenama.

Dete veoma lošeg socioekonomskog statusa, ali s visokim rezultatima testova među 25 odsto najboljih ispitanika – ima 31 odsto šansu za studiranje i rad na poslu koji donosi najmanje 35.000 dolara do trenutka kada imaju 25 godina, a najmanje 45.000 dolara do 35 godina.

Dete koje dolazi iz 25 odsto najbogatijeg socioekonomskog statusa, a s najnižim rezultatima testiranja među 25 odsto najgorih, imalo je 71 odsto šanse za postizanje istih ciljeva.

Izvor: Poslovni dnevnik

Foto: Pixabay

Komentari 4

  1. Jelena

    Rezultati testa više svedoče o ustrojstvu tog konkretnog nego o značaju inteligencije i znanja.
    Neke druge statistike govore da se u državama blagostanja, kao i u bivšoj školovanjem moglo prilično bezbolno preći iz jedno staleža u drugi, ili iz jednog socijalnog statusa u drugi.

  2. Jelena

    Rezultati testa više svedoče o ustrojstvu tog konkretnog nego o značaju inteligencije i znanja. Neke druge statistike govore da se u državama blagostanja, kao i u bivšoj školovanjem moglo prilično bezbolno preći iz jedno staleža u drugi, ili iz jednog socijalnog statusa u drugi.

  3. Jelena

    Rezultati testa više svedoče o ustrojstvu tog konkretnog nego o značaju inteligencije i znanja. Neke druge statistike govore da se u državama blagostanja, kao i u bivšoj školovanjem moglo prilično bezbolno preći iz jedno staleža u drugi, ili iz jednog socijalnog statusa u drugi.

  4. ЈАНА

    Новац није мерило успеха!Мерило успеха је рад на себи.То никакав новац и припадност касти/класи не може надоместити.Тачка.