Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Mark Zakerberg

    Milijarder priznao grešku

    Osnivač i izvršni direktor Fejsbuka Mark Zakerberg priznao je da je njegova kompanija „napravila grešku“ u vezi sa navodnom zloupotrebom korisničkih podataka.

    Kompanija se suočila sa velikim padom vrednosti nakon što su američki zvaničnici pozvali na istragu zbog sakupljanja i zloupotrebe podataka 50 miliona korisnika Fejsbuk.

    Zakerberg, koji je danima kritikovan zbog izostanka odgovora na skandal, progovorio je u sredu uveče. On je objavio na svom Fejsbuk profilu dugačko saopštenje, objašnjavajući koje korake je preduzeo i šta će nastaviti da radi dalje po pitanju zaštite korisnika.

    „Ja sam osnovao Fejsbuk, i na kraju dana – ja sam taj koji snosi odgovornost za ono što se dešava na našoj platformi. Pristup rešavanju problema u vezi sa zaštitom naše zajednice shvatam vrlo ozbiljno“, rekao je.

    „Naša je obaveza da štitimo korisničke podatke, a ako nismo u stanju to da uradimo, onda ne zaslužujemo da služimo ljudima“, dodao je Zakerberg, ističući da je „najneophodnije korake za sprečavanje onoga što se dešava danas, kompanija preduzela pre mnogo godina“.

    „Ali, takođe smo napravili neke greške. Mnogo je toga što još treba da se uradi.“ Fejsbuk trenutno pokušava da utvrdi „šta se tačno dogodilo“, kako bi sprečio pojavljivanje sličnih incidenata u budućnosti.
    [preporucene_vesti ids=“289810″]

    Zakerberg je u saopštenju izložio niz događaja koji su doveli do situacije u kojoj se kompanija danas nalazi.

    „Godine 2013, istraživač sa Univerziteta u Kembridžu po imenu Aleksandr Kogan, stvorio je aplikaciju koja je predstavljala neku vrstu testa ličnosti. Aplikaciju je instaliralo oko 300.000 ljudi, koji su podelili svoje podatke, kao i neke podatke svojih prijatelja. S obzirom na način na koji je naša platforma funkcionisala u to vreme, to znači da je Kogan imao pristup desetinama miliona podataka prijatelja korisnika“, objasio je Zakerberg.

    „Fejsbuk je 2014. uveo promene koje su onemogućile pristup podacima putem takvih aplikacija. One više nisu mogle da dobiju pristup podacima prijatelja korisnika, osim ako im korisnik ne bi sam to dozvolio“, dodao je.

    Godine 2015, Fejsbuk je saznao od novinara Gardijana da je gospodin Kogan delio korisničke podatke koje je sakupljala njegova aplikacija sa kompanijom Kejmbridž Analitika, što je predstavljalo kršenje pravila kompanije, tako da je Koganova aplikacija odmah ukinuta na platformi.

    Zakeberg kaže da je Fejsbuk tada zahtevao da Kogan i Kejmbridž Analitika obrišu sve korisničke podatke do kojih su došli neadekvatnim putem, ali da je prošle nedelje saznao da podaci nisu obrisani, kako mu je ranije rečeno.

    I Koganu i kompaniji Kejmbridž Analitika uskraćeno je pravo na korišćenje Fejsbukovih usluga.

    Zakerberg je izneo plan od tri koraka koji za cilj ima bolju zaštitu korisnika.

    Prvo, počeće istraga svih aplikacija koje su imale pristup ogromnoj bazi podataka pre nego što je platforma uvela nova pravila 2014. godine.

    „Ako budemo otkrili da su određeni programeri zloupotrebili lične informacije korisnika, obustavićemo saradnju sa njima, i upozoriti sve one koje je ta aplikacija ugrozila“, rekao je Zakerberg.

    Aplikacijama će takođe dodatno biti ograničen pristup korisničkim podacima. Na primer, ako korisnik nije aktivno koristio aplikaciju u poslednja tri meseca, pristup koji programeri imaju tim podacima će biti ukinut.

    Promene će takođe omogućiti korisnicima da bolje razumeju koje sve aplikacije imaju pristup njihovim podacima.

    Fejsbuk će to učiniti tako što će uvesti novu alatku na vrhu News Feeda, koja će im omogućiti da lako vide koja aplikacija ima pristup njihovim ličnim podacima, i obezbediti im mogućnost da tim aplikacijama onemoguće pristup njihovim podacima.

    Ta alatka zapravo već postoji u sekciji za podešavanja privatnosti na Fejsbuku, ali će se kompanija njenim postavljanjem na vrh News Feeda „pobrinuti za to da je svi vide“.

    Izvor: B92, Index

    Foto: YouTube screenshot

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE