NOVA FUNKCIJA: Fejsbuk uvodi kontrolore vesti

PinterestFacebookTwitterShare

Foto: Pixabay

Društvena mreža Fejsbuk (Facebook) objavila je danas uvođenje novih funkcije za borbu protiv širenja dezinformacija i omogućila korisnicima da sami označe informacije koje smatraju lažnim.

Fejsbuk je kritikovan prošlog meseca da su lažne vesti plasirane preko te društvene mreže uticale na američke predsedničke izbore.

Ova društvena mreža počela je da na ograničenom broju korisnika testira novu komandu koja omogućava da se neka poruka označi kao lažna informacija.

To će moći da se uradi klikom u gornjem desnom uglu poruke, gde već postoje komande da se sadržaj označi kao „dosadan“ ili „nepoželjan“, navodi se u poruci objavljenoj na Fejsbuk stranici potpredsednika „Njus fida“ (NewsFeed) Adama Moserija, odeljenja iz kojeg se upravlja protokom vesti.


„Verujemo u davanju glasa ljudima i da mi sami ne možemo da budemo arbitri istine, tako da pažljivo pristupamo ovom problemu“, napisala je kompanija u svojoj objavi.

Oni koji budu proveravali činjenice moraju da pristupe kodeksu principa da bi u tome učestvovali. Za sada ima 43 potpisnika na spisku koji je uspostavio institut „Pointer“, uključujući informativne kuće iz nekoliko zemalja.

Ako se proverom ustanovi da članak sadrži pogrešne informacije, ta poruka će biti označena trouglom sa znakom uzvika, poput saobraćajnog znaka za opasnost, i pisaće da ga osporavaju nezavisni kontrolori.

Taj članak će i dalje moći da se deli preko Fejsbuka, ali uvek uz oznaku opasnosti.

Međutim, autor tog članka ili urednik, više neće moći da ga promoviše preko Fejsbuka, konkretno sa reklamama, navodi se u saopštenju.

Fejsbuk je naveo da će poruke koje se posle provere činjenica pokažu da su lažne, biti označene linkom gde će se objasniti zašto, a takođe bi te informacije mogle da padnu niže u „Njus fidu“. Kompanija je navela da razmatra uvođenje i drugih funkcija.

Fejsbuk je takođe naveo da razmatra mogućnost kažnjavanja vebsajtova koji pokušavaju da imitiraju vodeće izvore informacija ili da navode čitaoce da veruju da su oni poznat izvor vesti.

Fejsbuk je sredinom novembra već objavio da više neće dozvoljavati reklame na vebsajtovima gde se objavljuju lažne vesti, ali tada nije naveo po kojim kriterijumima će se označavati takvi sajtovi.

Internet gigant Gugl (Google) je sredinom novembra takođe objavio da će uvesti sličnu politiku prema takvim vebsajtovima.

Izvor: Beta, BIZLife

Foto: Pixabay