Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    UNICEF: Roditelji, budite „povezani” sa svojom decom

    Čak 73 odsto roditelja u Srbiji smatra da ima kompetencije i znanja da adekvatno reaguje na opasne i rizične situacije na internetu. Tek nešto više od 50 odsto roditelja smatra sebe dovoljno, ali ne i potpuno sposobnim da pruži pomoć i podršku svom detetu u takvim okolnostima, pokazalo je istraživanje javnog mnjenja o rizicima digitalnog nasilja nad decom u Srbiji koje je UNICEF sproveo u saradnji sa agencijom za istraživanje javnog mnjenja Ipsos Strategic Marketing.

    Anketa je pokazala i da prostor za unapređenje prevencije i saniranja opasnosti, rizika i zloupotreba na internetu u odnosu na dečiju populaciju uzrasta od 8 do 17 godina predstavlja visok nivo iskazanog poverenja roditelja u sopstvenu decu.

    U Srbiji četiri od sedam miliona stanovnika koristi internet, pretežno društvene mreže. Iako je roditeljska svest o izlaganju opasnostima i komunikaciji u digitalnom svetu u Srbiji dosta visoka, još uvek nedostaje dovoljno znanja o konkretnim onlajn rizicima i opasnostima za decu.

    Većina roditelja dece uzrasta od 8 do 17 godina kaže da razgovara sa svojom decom o rizicima i opasnostima koje vrebaju na internetu. Ova komunikacija se intenzivira nakon 9. godine dečijeg uzrasta, a potom intenzitet blago opada nakon 15. godine, pokazala je anketa.

    „Neophodno je da deca budu svesna da rizik postoji, da ga prepoznaju i da mogu da se obrate roditeljima za pomoć i podršku. Zato je kampanja koju pokrećemo usmerena na roditelje koji treba da budu povezani sa svojom decom, i da zajedno sa njima unapređuju sopstvene internet veštine, digitalnu pismenost i osvešćenost,“ rekla je Severine Leonardi, zamenica direktora UNICEF-a u Srbiji.

    Podršku UNICEF-u u kampanji pružaju i poznate ličnosti – roditelji, među kojima su TV voditeljka Ivana Zarić, radio voditeljka Gorica Nešović, kao i Jelena Gajšek, televizijska voditeljka.

    „Jako je bitno da se neguje odnos poverenja sa detetom, da budete sigurni da razume vašu zabrinutost i da će vam poveriti neke od svojih briga. Kada se dete ne boji neke sankcije ili grdnje, lakše će komunicirati sa vama i bićete u boljoj poziciji da utičete na sadržaje kojima pristupa, ali i da mu pomognete u slučaju da ga neko digitalno zlostavlja. Važno je da budemo aktivni u životima naše dece i informišemo se o svemu što je za nas možda novina, a njima svakodnevica i prirodno okruženje,“ poručila je Ivana Zarić, TV voditeljka.

    Unapređenje prevencije digitalnog nasilja je moguće postići uspostavljanjem kvalitetne komunikacije sa detetom, praćenjem njegovih/njenih aktivnosti na internetu, informisanjem roditelja o aktuelnim onlajn trendovima i načinima zaštite od sadržaja koja mogu ugroziti dete, jedan je od zaključaka istraživanja.

    Izvor: BIZLife

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE