Već vidljive rane trgovinskog rata

Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Već vidljive rane trgovinskog rata

    Trgovinski rat Kine i SAD već utiče na poslovno poverenje i ulaganja u Aziji, rekao je visoki zvaničnik Međunarodnog monetarnog fonda (MMF), upozorivši da bi fond u januaru mogao dodatno sniziti prognoze globalnog ekonomskog rasta.

    “Ulaganja su znatno slabija nego što se očekivalo. Moje je tumačenje da kanal poverenja već utiče na svetsku privredu, naročito na azijske ekonomije”, upozorio je direktor Sektora MMF za Aziju i Pacifik Changyong Rhee.

    Prema njegovim rečima, trgovinski rat u azijskoj regiji najteže bi mogao pogoditi Japan i Južnu Koreju zbog njihove zavisnosti od izvoza u Kinu.

    MMF je u oktobru zbog mogućih posledica kinesko-američkog trgovinskog rata snizio prognoze globalnog rasta u ovoj i idućoj godini sa 3,9 na 3,7 posto. Očekuju da će u azijskoj regiji privredne aktivnosti sledeće godine usporiti na 5,4 sa prognoziranih 5,6 posto.

    “S obzirom na usporavanje u Aziji, Evropi i SAD, MMF bi u siječnju mogao dodatno sniziti procene za svetsku ekonomiju. Smatramo da je svetski rast nešto sporiji nego što smo procenili u oktobru. Neizvjesnost je jako izražena”, izjavio je funkcioner MMF.

    U osvrtu na stanje u Kini, Rhee primećuje da Peking ne pribegava opsežnim podsticajima uprkos sve izraženijim nepovoljnim spoljnim trendovima. Takvu politiku objašnjava kineskom potrebom za rešavanjem dugoročnih problema, kao što je suzbijanje prekomernog duga.

    “Oni još ne intenziviraju (podsticaje), ali ih više i ne ograničavaju. Ako zaista pokušaju da ih upotrebe, nadamo se da će se više služiti alatima fiskalne politike nego kreditnom ekspanzijom”, zaključio je.

    Izvor: SEEbiz

    Foto: Pixabay

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | powered by Premium Hosting
    Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE