Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Većina ljudi postavlja sebi pogrešno pitanje kada je u pitanju njihova karijera

    Kada ste zaglavljeni na poslu koji vas ne ispunjava, svačije radno mesto može da vam izgleda primamljivije od vašeg. Zato ste u iskušenju kada naiđe prva prilika za promenu posla – jer je šef fin, kolege žele da vam pomognu, ili vam je posao blizu kuće.

    I dok su svi faktori važni (neki manji a neki više), možda može da bude od pomoći da razmislite, a pre svega postavite sebi pravo pitanje, pre nego što napravite sledeći važan potez u karijeri.

    Članak u „Harvard Business Review“ istražuje najbolje načine da se postave temelji karijere, a jedan od najvažnijih zaključaka jeste razmišljati dugoročno. Kako je bivši direktor „ReWorka“ Natanjel Kolok (Nathaniel Koloc) rekao „Kreiranje karijere različito je od strategije traženja posla.

    Umesto da pitate sebe:

    „Koji posao želim?“

    Kolok savetuje da pitate sebe:

    „Kakav život želim?“

    Što bi dalje značilo – Gde želite da budete za 5, 10 ili 20 godina?

    Bilo koja odluka koju donosite o bliskoj budućnosti trebalo bi da reflektuje dugoročne ciljeve u karijeri.

    Kolok se prisetio saveta Bila Barneta i Dejva Evansa, profesora sa Stanforda koji su napisali knjigu „Designing Your Life“ 2016. godine.

    Barnet i Evans savetuju da vodite „razgovore koji oblikuju život“ pre nego što napravite bilo kakvu suštinsku promenu karijere: Razgovarajte sa nekim ko je postigao ono što se vi nadate da ćete jednom postići, neka vam ispriča svoju priču. Ne samo da ćete saznati kako su stigli dotle, već ćete se informisati o tome kakav će biti vaš svakodnevni život.

    Na taj način, možete informisani da donosite odluke o tome da li želite da nastavite istim putem. Istraživači sugerišu da ljudi često nisu previše objektivni u predviđanju koliko će se promeniti u budućnosti, zato često menjaju planove. I baš iz tog razloga, informišite se iz prve ruke o putevima kojima planirate da krenete.

    Izvor: BIZLife/Harvard Business Review

    Foto: Youtube/Printscreen

    Piše: N.V.

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE