Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    VEČITA MUĆKA: Proizvod „poskupi“ na kasi

    Izmešane cene u trgovinama samo zbunjuju kupce, a najčešće su pogrešne za robu na akciji, pišu Novosti.

    Većina kupaca tek na kasi shvati da cena ne odgovara proizvodu koji su izabrali, iako je ispod njega jasno istaknut natpis s cenom – pogrešnom. Najčešće su cene izmešane i pogrešne kod proizvoda na akciji, pa je jedna cena na rafu, a potpuno druga, uglavnom veća, na kasi.

    Prema rečima predsednika Pokreta potrošača Srbije Petra Bogosavljevića, propisi su u tom slučaju jasni – potrošač ima pravo da izabrani proizvod plati po onoj ceni koja je istaknuta na tom proizvodu ili na prodajnom mestu ispod ili iznad određenog proizvoda.

    Trgovac jednostavno ima zakonsku obavezu da naplati po onoj ceni koja je istaknuta na proizvodu. Ne sme da naplati po ceni koja se pojavljuje u kasi, kaže Bogosavljević koji tvrdi da kada bi se nekoliko potrošača izborilo i sve isteralo na čistac, trgovci bi prestali sa takvom praksom.

    Prema njegovim rečima, potrošač koji smatra da je u pravu, da je jedna cena na kasi a druga na rafu, trebalo bi da to slika i tako obezbedi dokaze. Trebalo bi, takođe, da ceo problem prijavi i tržišnoj inspekciji.

    Posebno su cene zbunjujuće kod proizvoda na akcijskim sniženjima. Velikim slovima je istaknuta cena, a sitno je ispisano kojem proizvodu ta cena i pripada.

    Trgovcima po zakonu prete velike kazne za nejasno istaknute ili pogrešno postavljene cene. One dostižu i nekoliko stotina hiljada dinara.

    Za potrošača prema Zakonu o trgovini i Zakonu o zaštiti potrošača, cena na rafu je ona cena koju plaća, kaže sekretar Udruženja za trgovinu Privredne komore Srbije Žarko Malinović.

    Za kupca je, naime, važeća cena samo na rafu. Statistika pokazuje da je žalbi na ovakve probleme izuzetno malo. S druge strane, kod velikih trgovinskih lanaca gotovo sto odsto žalbi potrošača rešeno je u korist potrošača.

    Izvor: Novosti

    Foto: Pixabay

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE