Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    VELIKE onlajn platforme „PECAJU“ na pandemiju?

    Evropska komisija kritikovala je onlajn platforme Fejsbuk, Amazon, Alibaba i iBej zbog navodnog korišćenja „prevarantskih marketinških tehnika“, kojima se strah potrošača od korona virusa zloupotrebljava za sticanje ekonomske koristi.

    Evropski komesar za pravosuđe i zaštitu potrošača Didije Rejnders uputio je tim platformama pismo u kojem je od njih zatražio da sarađuju u uklanjanju „lažnog“ reklamiranja određenih proizvoda, koji navodno sprečavaju ili leče infekciju COVID-19.

    „U interesu je operatera platformi poput vas, da korisnike zaštitite od rizika ilegalnih poslovnih aktivnosti, koje potrošačima u Evropskoj uniji mogu da naškode u trenutku kada su najviše ugroženi, zbog tekućih tragičnih dešavanja koja pogađaju i Uniju i svet“, naveo je u pismu Rejnders, preneo je Euractiv.com.

    Evropski komesar je od platformi zatražio da preduzmu mere kako bi rešile taj problem i pojačale „uklanjanje ilegalnog sadržaja“.

    Pravo EU obavezuje platforme, aktivne na teritoriji Unije, da preduzmu takve mere ako saznaju za određene ilegalne aktivnosti na svojim stranicama.

    Pismo je upućeno u ponedeljak, 23. marta, posle prošlonedeljnog zajedničkog saopštenja agencija za zaštitu potrošača zemalja članica EU, u kojem je ukazano na najčešća kršenja odredbi EU o pravima potrošača u vezi sa epidemijom korona virusa.

    U to kršenje spadaju lažne tvrdnje da neki proizvodi mogu da pomognu u borbi protiv korvirusa, kao i agresivne marketinške tehnike i previsoke cene za određene artikle.

    Potrošači u EU su i meta prevara uz pomoć takovanih „phishing mejlova“, u kojima se nudi brza pomoć licima zaraženim virusom, a u stvari se nedozvoljeno prikupljaju podaci o njima za druge svrhe.

    Na to je nedavno ukazao izvršni direktor Agencije EU za kibernetičku bezbednost (ENISA) Juhan Lepasar, upozorivši u svom blogu da mejlovi koji ostavljaju utisak hitnosti ili upozoravaju na teške posledice neodgovaranja na njih, mogu biti pokušaji malicioznog „pecanja“ i internet prevare.

    Svetska zdravstvena organizacija (SZO) je nedavno objavila smernice u kojima je ukazala da širom sveta sajber-kriminalci pokušavaju da se predstave kao ugledne zdravstvene ustanove.

    I američka Savezna komisija za trgovinu (FTC) objavila je niz uputstava, kako bi građani mogli da prepoznaju potencijalne prevare vezane za pandemiju korona virusa.

    Američki senatori Mark Vorner i Ričard Blumental su prošle sedmice izvršili pritisak na FTC da preduzme mere protiv Gugla (Google), zbog oglasa za zaštitne maske koje, kako je navedeno u reklami, „pružaju dovoljnu zaštitu od zaraze korona virusom“.

    Izvor: Beta

    Foto: Pixabay

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE