Vernici traže "da se ispravi 132 godine stara nepravda" i PROMENI IME PIVU - BIZlife

Prijavite se na naš newsletter "PREGLED DANA"

    Vernici traže “da se ispravi 132 godine stara nepravda” i PROMENI IME PIVU

    Grupa verskih zajednica zahteva da belgijska kompanija, najveća svetska grupacija proizvođača piva, ukloni ime hinduističkog boga iz naziva popularnog piva nastalog krajem 19. veka, ali pivara tvrdi da je taj zahtev posledica – nerazumevanja.

    Grupa predstavnika hrišćanske, jevrejske, budističke, hinduističke i indijske religije Džainizma, pozvala je belgijskog pivskog giganta “Anhojzer-Buš InBev” da promeni naziv piva “Brama”, koje je omiljeno u Brazilu.

    “Bramu” je 1888. proizvela istoimena brazilska pivara, sada u vlasništvu “Anhojzera”, i to je jedna od njegovih 500 vrsta piva, među kojima su najčuveniji “Badvajzer”, “Badlajt”, “Korona” i “Stela Artoa”.

    Vreme je da se posle 132 godine ispravi stara nepravda – trivijalizacija vere naše hinduističke braće i sestara”, rekao je portparol grupe konfesija Rajan Zed.

    Gospodar Brama, bog stvaranja u hinduizmu, veoma je cenjen i njegova figura je zato i u hramovima i kućama, te se “ne sme zloupotrebljavati kao ‘oruđe za nazdravljanje’ “, rekao je Zed.

    Kazao je da grupa konfesija takođe prigovara i što je na reklamama tog piva oskudno odevena devojka.

    „Pivo nije nazvano po bogu“

    Međutim, Lukas Rosi, šef komunikacija za podružnicu “Anhojzer-Buš InBeva” u Latinskoj Americi, rekao je da je to pivo nazvano po Džoefu Bramu (Joseph Bramah) – Englezu koji je izumeo ventil pumpe za točenje piva iz bureta, a ne po hinduističkom božanstvu.

    Rekao je da je način pisanja pronalazačevog prezimena – “Bramah”, promenjen u “Brahma” da bi se prilagodio portugalskom izgovoru.

    Na to je portparol grupe konfesija, Rajan Zed, odgovorio da naziv piva “vređa bez obzira na to kako je nastao” i da “ta priča o nazivu ne smanjuje bol hinduističkih vernika kad vide svog boga stvoritelja na limenkama alkohola”.

    Zed, predsednik “Univerzalnog društva hinduizma”, godinama vodi kampanje protiv onoga što smatra zloupotrebom istočnjačkih verskih simbola u komercijalne svrhe.

    On je 2019. godine izdejstvovao izvinjenje jedne pivare u Virdžiniji, u SAD, koja je pivo nazvala po drugom hinduističkom božanstvu, po Hanumanu, čoveku s glavom majmuna iz epa “Ramajana”.

    Izvor: Beta

    Foto: Pixabay

    What's your reaction?

    Ostavite komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    developed by Premium Factory. | powered by Premium Hosting
    Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE