Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Vrednost onlajn oglašavanja u Srbiji 15 do 20 miliona evra

    Vrednost tržišta internet oglašavanja u Srbiji se kreće izmedju 15 i 20 miliona evra, znatno više nego u prethodnim godinama, kazao je savetnik za poslovnu primenu interneta Dragan Varagić. Varagić je naveo da, ukoliko se pogleda stanje od pre tri godine, kada je oglašavanje vredelo svega četiri do pet miliona evra, i kada se uporedi sa situacijom u privredi, može se reći da ono beleži izuzetan rast koji će biti nastavljen i u narednim godinama.

    Varagić je dodao da postoje procene prema kojima će izmedju 2013. i 2014. tržiste oglašavanja na intenetu prevazići budžete koji su namenjeni za reklamiranje u klasičnim mediijima kao što je štampa.

    Prema njegovom mišljenju od privredne grane zavisi da li su kompanije prepoznale značaj internet oglašavanja i navodi da će se u narednom periodu desiti “bum“ prodaje hrane preko interneta, pre svega ponuda velikih marketa.

    Varagić je kazao da manje firme češće koriste ovaj vid oglašavanja, koji je efikasniji, jeftiniji i donosi veću korist, dok velike firme generalno posmatrano najčešće koriste klasične nivoe reklamiranja, kao što su časopisi i televizija.

    Najveći udeo oglašavanja na banerima, dodavši da ono u Srbiji čini oko 40 odsto kompletnog onlajn oglašavanja, dok mali oglasi uzimaju oko 20 do 25 odsto tržišta. Osim toga, naveo je Varagić, oglašavanje na Google-ui Facebooku čini 30 do 35 odsto reklamiranja u Srbiji i dodao da sve više malih firmi ulaže sve veća sredstva u taj tip oglašavanja jer on donosi direktne efekte.

    Ovaj stručnjak je istakao da će ove, ali i narednih godina biti dominantno oglašavanje koje se odnosi na plaćanje po kliku i izneo da ima mišljenja kako su cene onlajn oglašavanja skuplje nego u okruženju. Medjutim, postoje i posebne tehnike kako da se bez trošenja finansijskih sredstava, ali ulaganjem vremena dodje do ozbiljnih efekata, a sa druge strane postoje varijante veoma skupih sistema oglašavanja, koji ukoliko su dovoljno adekvatni, imaju željeni efekat, objasnio je Varagić.

    Uporedjujući efekte onlajn i klasičnog oglašavanja, Vargić je kazao da su prvi mnogo kvalitetniji jer je efekat merljiv.

    – Kod onlajn oglašavanja je sve merljivo i sve vidljivo. I tačno možete da vidite koji vam je tip oglašavanja doneo toliko i toliko para, i onda ćete ulagati u te tipove oglašavanja, što praktično i rade male firme – ukazao je Varagić.

    Prema Varagiću, što je firma veća, marketinško odeljenja manje vodi računa gde odlazi novac na oglašavanje i kakve efekte postižu. To je, kako je istakao, upravo i najčešća greška domaćih kompanija – što ne prate efekte oglašavanja.Varagić je dodao i da do sada niko nije napravio ozbiljno istraživanje koliko se domaćih firmi putem interneta oglašava u inostranstvu.

    – Imate veliki broj firmi koje odavde iz Srbije operišu u različitim državama u inostranstvu. To su milionske sume, koje su sigurno veće i od ovih 20 miliona evra kolika je vrednost tržišta u Srbiji – zaključio je Varagić.

    What's your reaction?

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE