Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Srbiju od boljeg online poslovanja dele zakoni

    Iako internet u Srbiji sve više zamenjuje čekanja na kasi i šalterima, da bi onlajn „poslovi“ postali jednostavniji i dostupniji građanima, stručnjaci kažu da su potrebni adekvatni zakoni, a većina korisnika smatra da razvoj brzog interneta mora biti jedan od prioriteta Vlade.

    Državni sekretar za elektronske komunikacije, informaciono društvo i poštanski saobraćaj, Stefan Lazarević, smatra da je važno da se nastavi sa unapređenjem zakonske regulative kako bi se podstakla elektronska trgovina, da se izmene odredbe Zakona o računovodstvu i da se usvoji Zakon o platnim uslugama koji bi „uveo institut elektronskog novca i omogućio razvoj m-payment usluga“.

    „To znači da će građani umesto novčanika putem mobilnog telefona moći da obave sva plaćanja koja su im potrebna“, objasnio je za Tanjug Lazarević.

    Kada je u pitanju poređenje sa drugim zemljama, Lazarević je rekao da je Srbija u oblasti onlajn trgovine u rangu sa zemljama regiona, ali da je to i dalje značajno ispod nivoa zemalja EU.

    Govoreći o sistemu e-uprave Lazarević je rekao da je oko 800.000 građana koristilo neki od servisa organa državne uprave, ali je problem što ti servisi uglavnom nisu međusobno „interoperabilni“, pa se mogu obavljati samo pojedinične usluge.

    Kao primer dobrog razvoja e-uprave, Lazarević je naveo Ministarstvo unutrašnjih poslova (MUP), jer je ponudilo nekoliko servisa preko portala „e-uprava“, pa tako građani mogu da registruju svoj automobil, prijave nepravilnosti u postupanju poštanskih operatora, i slično.

    On je rekao da se za sada ne može proceniti koliko će trajati proces definisanja i uspostavljanja sistema e-uprave, navodeći da je Estoniji bilo potrebno dve godine za to, a da je u nekim zemljama proces trajao i čitavu deceniju.

    What's your reaction?

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE