Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Promena menadžmenta u Jatu

    Posle nedavnog postavljenja novog generalnog direktora „Jat ervejza”, pre dva dana je, kako saznaje „Politika”, smenjena većina izvršnih direktora u toj našoj nacionalnoj aviokompaniji.

    To bi sada, kako kaže naš sagovornik, koji je dobro upućen u stanje u „Jatu”, moglo da utiče na pregovore sa kompanijom iz Ujedinjenih Arapskih Emirata „Itihadom”, jer je dogovor bio da se ništa ne menja dok pregovori traju. Procena je da će Arapi sada, verovatno, donekle pooštriti ponudu za „Jat”, kako bi ubuduće izbegli slične situacije.

    „Početkom sledeće nedelje u Beograd ponovo dolazi delegacija „Itihada” koja će se dodatno informisati o stanju u „Jatu”, budući da su njihovi ljudi već detaljno pročešljali poslovanje naše kompanije. Kada završe posao, očekuje se da će konkretnu ponudu za strateško partnerstvo dostaviti Vladi Srbije do 15. juna“ – kaže sagovornik Politike.

    Prema njegovim rečima, ukoliko se nešto ne promeni u poslednjem trenutku, odnosno mi ne nastavimo da pravimo greške poput smenjivanja rukovodstva koje je pregovore sa „Itihadom” i započelo, očekuje se da Emiraćani od prvog jula neformalno preuzmu „Jat”, a zvanično od septembra.

    „Sva je prilika da ovogodišnja sezona neće biti tako uspešna za „Jat” kako je najavljivano i zbog toga, ukoliko do dogovora dođe, „Itihad” ne želi zvanično da uđe u taj posao pre kraja sezone“ – objašnjava naš sagovornik.

    Velibor Vukašinović, novi direktor „Jata” juče nam je potvrdio da delegacija „Itihada” dolazi u Beograd sledeće nedelje, kako bi „dubinski snimila stanje u ’Jatu’ i partnerskim kompanijama”.

    „Opredeljenje „Jat ervejza” je da se uspostavi strateško partnerstvo sa „Itihadom”, jer je to dobro i za razvoj aviosaobraćaja u Srbiji, i za „Jat”. Po dosadašnjim razgovorima, ako se sklopi partnerstvo sa „Itihadom”, prvi čovek „Jata” bio bi iz Srbije, dok bi generalnog direktora i operativni tim postavljao „Itihad“ – rekao je Vukašinović, a prenosi Beta.

    Prema njegovim rečima, u toku su razgovori sa slovenačkom kompanijom „Adrija ervejz” i drugim kompanijama koje se bave lizingom aviona o iznajmljivanju jednog „erbas A319”, a očekuje se da uskoro u saobraćaj budu uključena i dva nova aviona tipa ATR.

    Ipak, neki od glavnih problema i dalje su tu. Osim dugova koje će preuzeti država, moraće da se reši problem viška zaposlenih. Jer, kako je „Politika” već pisala, za odlazak se prijavilo svega oko 90 od 1.243 zaposlena. Procena je da „Jatu” trenutno ne treba više od 600 ljudi.

    Drugi problem, koji nadležni sve ređe pominju jeste i rešavanje spora koji „Jat”, odnosno država, kao njegov sadašnji vlasnik, ima sa proizvođačem aviona „Erbasom”. Još 1998. godine od ovog proizvođača naručeni su avioni i za to uplaćen avans od 23,5 miliona dolara. Reč je o dogovorenoj kupovini osam „Erbasovih” aviona, a vrednost celog posla sa sve školskim centrom, simulatorima i propratnim stvarima tada je iznosila 560 miliona dolara. Međutim, taj posao nikada nije realizovan. „Erbas” je slao ponudu da se taj problem reši, ali na koju nikada nije odgovoreno. Sve to ostaju zadaci za kompaniju u kojoj će, ukoliko posao sa Arapima uspe, „Itihad” imati 49 odsto vlasništva, a država Srbija 51 procenat.

    Još jedan neslavan podatak nalazi se i na sajtu Agencije za privredne registre – „Jat” je u toku 2012. zabeležio gubitak od 3,68 milijardi dinara, što je za oko 300 miliona više nego u toku 2011. godine.

    What's your reaction?

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE