Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Zdrava hrana na periferiji tržišta

    Proizvođači domaće prirodne hrane i dalje teško plasiraju robu na tržište, najviše zbog nelojalne konkurencija i jeftine, ne tako kvalitetne hrane, ali i zbog nedovoljnog kapaciteta i loše naplate.

    Proizvodnja tradicionalne, prirodne hrane, znatno je skuplja od industrijske, pa pošto insistiramo na kvalitetu, nemamo mogućnosti da pravimo veliku količinu robe koju traže velike trgovine, kažu u preduzeću „Vineks servis“, iz Novog Sada, koje proizvodi kozje sireve.

    Osim toga, sistem naplate u velikim sistemima nam nikako ne odgovara, jer sa odloženim plaćanjem robe od 90 dana mi ne možemo uspešno da poslujemo.

    Preduzeće „Šljivko“ već godinama se bavi proizvodnjom matičnih sokova bez konzervansa, aditiva i dodatka vode, kao i suvog voća i čajeva, a ova porodična firma, iz mesta Donja Šatornja kod Topole, izvozi svoje proizvode u Australiju, Norvešku, Crnu Goru i Rusiju.

    Velike probleme pravi nelojalna konkurencija, koja pod oznakom „sto odsto prirodno“ prodaje proizvode koji su ili razvodnjeni, ili sadrže aditive i konzervanse, kažu u tom preduzeću.

    Ipak, kada je izvoz u pitanju, tu prevare nema, jer se u Evropskoj uniji, na primer, tačno zna šta se može označiti kao prirodna namirnica.

    Domaća kontrolna organizacija Organik kontrol sistem, iz Subotice zvanično je jedina, koja je od Evropske komisije dobila dozvolu za sertifikaciju organskih proizvoda za izvoz na tržište EU.

    What's your reaction?

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE