Trgovačke marke osetno jeftinije
Potrošači u Srbiji, kupujući namirnice trgovačkih robnih marki u domaćim trgovinama, mogu da uštede do 27 odsto u odnosu na druge brendove istih namirnica, pokazalo je istraživanje Asocijacije potrošača Srbije.
Najveće uštede kod robnih marki donosi kupovina konditorskih proizvoda, ali i začina i dodataka za jela, jer su cene za ove proizvode niže od 37 do 40 odsto, ističu u APOS, na osnovu istraživanja sprovedenog u sedam trgovinskih lanaca.
I kod kupovine sokova i kafe može da se uštedi pozamašna suma novca. Robne marke brašna, peciva i drugih proizvoda od žita imaju cene niže od 30 do 35 odsto.
Istraživanje pokazuje da su mleko i mlečni proizvodi povoljniji od 18 do 24 odsto. Kupci će jeftinije „proći“ za 15 do 18 odsto ukoliko meso i mesne prerađevine, kao i smrznutu i konzerviranu ribu, kupuju pod imenom robne marke.
Istraživanje je sprovedeno u Tempu i Maksiju, Rodi i Merkatoru, Idei, Univereksportu i Disu.
Novi zakon će bolje štititi potrošača
Novi zakon o zaštiti potrošača trebalo bi da se nađe u novom sazivu Skupštine, a načelnik Odeljenja za zaštitu potrošača pri Ministarstvu trgovine Vesna Novaković, tvrdi da taj dokument predviđa šira ovlašćenja nadležnih inspekcijskih organa.
Nova zakonska rešenja stavljaju akcenat na jačanje upravno-pravne zaštite potrošača u smislu prepoznavanja nepoštene poslovne prakse i nepravičnih ugovornih odredaba u potrošačkim ugovorima, kao i izricanje upravnih mera u posebnom upravnom postupku.
Do sada je ova mogućnost bila sprovodljiva isključivo u sudskom postupku, rekla je Novakovićeva i dodala da se delovanjem na nivou organa uprave ostvaruje efektivnija zaštita, jer je upravni postupak brži i efikasniji od sudskog.