Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Trgovačke marke osetno jeftinije

    Potrošači u Srbiji, kupujući namirnice trgovačkih robnih marki u domaćim trgovinama, mogu da uštede do 27 odsto u odnosu na druge brendove istih namirnica, pokazalo je istraživanje Asocijacije potrošača Srbije.

    Najveće uštede kod robnih marki donosi kupovina konditorskih proizvoda, ali i začina i dodataka za jela, jer su cene za ove proizvode niže od 37 do 40 odsto, ističu u APOS, na osnovu istraživanja sprovedenog u sedam trgovinskih lanaca.

    I kod kupovine sokova i kafe može da se uštedi pozamašna suma novca. Robne marke brašna, peciva i drugih proizvoda od žita imaju cene niže od 30 do 35 odsto.

    Istraživanje pokazuje da su mleko i mlečni proizvodi povoljniji od 18 do 24 odsto. Kupci će jeftinije „proći“ za 15 do 18 odsto ukoliko meso i mesne prerađevine, kao i smrznutu i konzerviranu ribu, kupuju pod imenom robne marke.

    Istraživanje je sprovedeno u Tempu i Maksiju, Rodi i Merkatoru, Idei, Univereksportu i Disu.

    Novi zakon će bolje štititi potrošača

    Novi zakon o zaštiti potrošača trebalo bi da se nađe u novom sazivu Skupštine, a načelnik Odeljenja za zaštitu potrošača pri Ministarstvu trgovine Vesna Novaković, tvrdi da taj dokument predviđa šira ovlašćenja nadležnih inspekcijskih organa.

    Nova zakonska rešenja stavljaju akcenat na jačanje upravno-pravne zaštite potrošača u smislu prepoznavanja nepoštene poslovne prakse i nepravičnih ugovornih odredaba u potrošačkim ugovorima, kao i izricanje upravnih mera u posebnom upravnom postupku.
    Do sada je ova mogućnost bila sprovodljiva isključivo u sudskom postupku, rekla je Novakovićeva i dodala da se delovanjem na nivou organa uprave ostvaruje efektivnija zaštita, jer je upravni postupak brži i efikasniji od sudskog.

    What's your reaction?

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE