Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Drastičan pad prometa hrane u Srbiji

    U svim srpskim trgovinskim lancima u prvom mesecu ove godine došlo do drastičnog smanjenja prodaje hrane, a januarski promet u prodavnicama beleži pad od čak 23,1 odsto.

    Da su kućni budžeti za kupovinu hrane sve „tanji“, potvrđuje i drastičan pad prometa u trgovinama, koji je u januaru ove godine u odnosu na prethodni mesec, manji za čak 23,1 odsto, a u odnosu na prosek 2013. godine, pad je 15,7 odsto.

    I trgovci tvrde da su im kase sve praznije. Pad prometa direktna je posledica veće nezaposlenosti i pada proizvodnje i izvoza domaće privrede. 

    Prodaja je smanjena gotovo u svim robnim grupama, kod trajnih potrošnih dobara, kućnih aparata i nameštaja za 26,6 odsto, pića i duvana za 23,3 odsto, motornih goriva 18,2 odsto…

    Pad prometa je evidentan, prosečan račun je u Srbiji sa 500 dinara iz 2008, ove godine pao na oko 360. Istovremeno, proređene su kupovine, tako da ova brojka ne znači da se svakog dana ide u prodavnicu.

    Koliko je alarmantna slika našeg standarda, najbolje ilustruje podatak da se prodavci obraduju tek kada najstariji sugrađani dobiju svoja primanja. Tada, kako ukazuju, poraste i prodaja hrane. To je posebno primetno u dane kada na račune „legne“ drugi deo penzija.

    Penzioneri su najveća potrošačka grupa u Srbiji jer su penzije, iako niske, redovne i predstavljaju izvor za preživljavanje skoro polovine stanovništva, jer je nezaposlenost neodrživo visoka, primanja znatnog dela zaposlenih neredovna, kaže predsednik Pokreta za zaštitu potrošača Petar Bogosavljević.

    I ekonomisti ukazuju da je slaba kupovna moć glavni razlog višegodišnjeg pada prometa u trgovinama Srbije. Trend koji je započeo s krizom krajem 2008. godine i dalje se nastavlja. Osim što se smanjuje obim kupovine, ona se svodi na krajnje neophodne namirnice.

    What's your reaction?

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE