Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Istraga oko Aerodroma `baca senku` na smanjenje letova Wizz Aira

    Dok Wizz Air optužuje aerodrom Nikola Tesla da je podigao cene usluga kako bi pomogao kompaniji Air Serbia, odnosno Etihadu, medijski izveštaji tvrde da je pokrenuta istraga protiv Aerodroma, jer su navodno pomagali upravo Wizz Airu.

    Medijski izveštaji tvrde da je policija pokrenula istragu protiv čelnika Aerodroma, jer su navodno do sada pomagali Wizz Airu tako što su mu usluge naplaćivali manje nego ostalim prevoznicima, uključujući i Jatu.

    Na sve ove optužbe, u aerodromu su reagovali gotovo nemušto, kratkim saopštenjem o tome da nijedna kompanija nije bila povlašćena i da su svi popusti davani u skladu sa pravilnicima koji važe za sve kompanije.

    Navodno, Wizz Air je putničku taksu plaćao 9,6 evra po putniku, umesto 12, koliko je redovna cena, čime je, kako se navodi, Wizz Air profitirao 1,3 miliona evra do sada.

    Uz to, tvrdi se i da je Aerodrom niskotarifnoj kompaniji odobrio popust za osvetljenje i parkiranje aviona, što je Wizz Airu uštedelo još oko četiri miliona evra.

    U Aerodromu tvrde da je sve urađeno u skladu sa cenovnikom i pravilnikom koji definišu pod kojim uslovima kompanija može da dobije popust, "u zavisnosti od obima prevezenih putnika, terminala koji koristi i obima i izbora usluga".

    Wizz Air je, recimo, koristio terminal 1, dok većina avio-prevoznika koristi renovirani terminal 2. Ipak, Aerodrom je "zbog čuvanja poslovnih kontakata" odbio da obelodani detalje ugovora sa Wizz Airom.

    Na drugoj strani, letimičan pogled po osnovnim cenovnicima aerodroma u regionu ukazuje da su cene u Srbiji zaista uglavnom više nego u komšiluku.

    Wizz Air tvrdi da je Beograd najskuplji aerodrom u njihovoj mreži. Međutim, Beograd je i jedan od najvećih aerodroma u okruženju i geografski privlačan za prevoznike, što bar delimično može da opravda i više cene.

    Takođe, činjenica je i da je "Nikola Tesla" glavni (i trenutno jedini) civilni aerodrom u Beogradu, dok niskotarifne kompanije u većini slučajeva sleću na sporedne aerodrome, koji su jeftiniji zato što su za putnike nepovoljniji.

    Ipak, koliko tačno plaća Wizz Air, a koliko Air Serbia, javnost ne zna, pa je argumente svih strana teško vrednovati. Činjenica je, međutim, da je Wizz Air prepolovio broj linija iz Beograda, nakon što su mu aerodromske vlasti podigle cene za 40 odsto.

    U tom kontekstu, pitanje je da li je Aerodrom išta izgubio time što je ovom niskotarifnom prevozniku davao popuste ili su "samo" putnici time bili na dobitku.

    What's your reaction?

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE