Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Duže radno vreme u GSP: Za volanom tempirane bombe

    GSP Beograd će produžiti radno vreme vozačima na osam sati, umesto sadašnjih 6,42 časa i 30 minuta pauze na kraju dana.

    Poslodavac će na taj način uštedeti kroz smanjenje prekovremenih sati, a ujedno nadomestiti nedostatak vozača. Međutim, oni kojih se ova izmena najviše dotiče smatraju da će to izazvati još veći umor i stres, pa će za volanom sedeti tempirane bombe, pišu Novosti.

    Kako saznaje beogradski list, produžetkom radnog vremena će se udovoljiti i zahtevima nadležnih da se smanji broj zaposlenih u javnom sektoru.

    Sa druge strane, predstavnici sindikata GSP, koji će podneti peticiju da se preispita akt o proceni rizika, smatraju da ovo neće rešiti probleme i podsećaju da je posao vozača vrlo težak i odgovoran. Pritom su svakodnevno izloženi fizičkim, verbalnim napadima i kompleksnim situacijama u saobraćaju.

    "Za prosečnu platu koju primimo ja i još mnogo kolega vozača, majka mi je bila opsovana hiljadu puta, srednji prst sam video 500 puta, naježio sam se što ne mogu da ukočim bezbroj puta. Hronično sam umoran i na oči ne vidim poslednje tri godine, a pretnje doživljavam po dva-tri puta dnevno. O naredbama i zabranama od strane menadžmenta da ne pričam", uznemiren kaže jedan od vozača autobusa GSP.

    Poput većine sindikata u GSP i Saobraćajni sindikat je protiv produženja radnog vremena vozačima.

    "Vozači u GSP slobodni su samo po dan nedeljno, pojedini rade 13 i više sati dnevno, a od toga imaju svega par minuta, nekad ni toliko, da se odmore na okretnicama, a trebalo bi da imaju pet minuta pauze nakon svakog poluobrta", objašnjavaju u ovom sindikatu.

    "Zaposleni ima pravo na odmor u toku rada od 30 minuta, dnevni od 12 časova neprekidno, nedeljni od 24 sata neprekidno. To se u pojedinim slučajevima ne poštuje zbog nedovoljnog broja vozača, pa pojedini odrade smenu, a zatim i dodatni deo šihte (tri i više sati) čime se krše zakoni…", navode u sindikatu.

    Vozači autobusa, trolejbusa i tramvaja su posebno skloni poremećajima usled stresa, poput srčanih napada, moždanih udara, neuroloških poremećaja, anksioznosti i depresije. Osam sati u kabini bez pauze, takođe može da doprinese spondilozi, uklještenju pršljenova i bolu u leđima, kao i dijabetesu, problemima sa prostatom, sve do raka debelog creva, pišu Novosti.

    What's your reaction?

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE