Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    IKEA poslovna filozofija: Kompaniju čine ljudi

    Zajednički ručak, topla, neformalna atmosfera mogu biti deo uobičajenog dana na poslu kada se kompanija vodi ljudskim vrednostima

    Dizajniranje radnog prostora preraslo je u svojevrsnu nauku sa ciljem da se obezbedi produktivnost, a samim tim i motivacija zaposlenih. Koncept savremenih kancelarija danas je uglavnom sličan, ali razlika je velika kada na scenu stupe vrednosti koje kompanija neguje. Upravo tako je u poslovnom prostoru švedskog proizvođača nameštaja u Beogradu.

    Svaka kompanija poseduje korporativne vrednosti, misiju, viziju, ali Ikea veruje u vrednosti koje gaji i polaže velike nade, očekivanja i trud kako bi objasnila šta one znače“, kaže za BIZLife Igor Štefanac, regionalni PR menadžer kompanije Ikea za Jugoistočnu Evropu. Upravo ova činjenica bila mu je fascinantna kada se priključio timu pre više od četiri godine.

    Ni kancelarije Ikee ne razlikuju se na prvi pogled od drugih – otvoreni prostor sa manjim prostorijama koje će pružiti privatnost i mir kada atmosfera postane aktivna. Ono što je drugačije je osećaj kada uđete i vidite zaposlene kako ručaju zajedno kao velika porodica. „Kompaniju čine ljudi“ kaže Igor, a na to podseća i natpis na zidu jedne od kancelarija: „Posao u Ikei odlikuje se saradnjom ljudi koji veruju u isti cilj i poštuju napore drugih.“

    Ako uživate u zajedničkom ručku sa kolegama to nešto govori o našim vrednostima.To je izuzetno bitno ne samo za kompaniju, već i za ljude koji u njoj rade i njihov osećaj koji stvaraju za posao, ali i ceo tim. Ne možemo da radimo drugačije nego timski. U ovako velikoj kompaniji veoma je kompleksno biti individualac“, objašnjava Igor.
    Vrednosti Ikee nisu specifične za jednu naciju, već ljudske, koje su prisutne u svakoj kulturi. Stoga se lako prenose na svaku zemlju u kojoj posluju, i prilagođavaju situaciji i prilikama, kao i svakom timu.

    Na timski rad upućuje i sam prostor. Nameštaj živih boja predstavlja prave oaze između kancelarijskih stolova koje pozivaju na druženje i opuštanje kada je to potrebno. Ujedno je i odraz neformalne kulture koja se odlikuje skromnošću i ohrabruje na nove ideje.

    „Uređenje prostora je veoma značajno za motivaciju. Kancelarije prevashodno moraju da budu funkcionalne, ali ujedno morate da se osećate prijatno, jer ukoliko to nije slučaj neće vam biti prijatno ni da obavljate svoj posao. Ikea proizvodi i prodaje nameštaj, ali pre svega dajemo inspiraciju za uređenje doma i prostora uopšte. Način na koji opremamo kancelarije pokazuje i našu ekspertizu. Ovakav izgled ne nastaje slučajno, o tome se dosta vodi računa“, objašnjava Igor.

    Uspostavljanje balansa između posla i privatnog života je nešto o čemu švedski proizvođač nameštaja itekako vodi računa. No, to nije omogućeno samo kliznim radnim vremenom, već i toplom atmosferom. Ikeu, između ostalog, odlikuju zajedništvo i entuzijazam koji nedvosmisleno odišu prostorom. To je zabavna, poštena i ozbiljna kompanija prema Igorovom mišljenju. Ono što ovaj tim čini posebnim na svim meridijanima i što ih izdvaja je skromnost i snaga volje, jedinstven koncept kojim se vode i koji ih inspiriše da budu bolji.

    Odabir pravih ljudi

    Selekcija kadrova shvata se vrlo ozbiljno. To je procedura koja traje izvesno vreme, što je u Igrovom slučaju bilo šest meseci. Ovakav pristup neophodan je kako bi se proverili svi aspekti kandidata, a naročito vrednosni.

    „Neko može da poseduje najbolje kvalifikacije na svetu, ali ako u vrednostima koje nosi u sebi nije kompatibilan sa ljudima sa kojima treba da radi i kompanijom, to nije dobro ni za jednu stranu. Kvalifikacije su bitne, ali kako bi došli do win-win situacije za sve mnogo je bitnije kakav je neko kao čovek. Jednostavno nema poente zaposliti nekog samo na osnovu kvalifikacija, a ko se ne bi osećao prijatno na radnom mestu, jer to na kraju utiče i na rad te osobe“, navodi Igor.
     

    Foto: Đorđe Nenadić

    What's your reaction?

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE