FOTO: Novi voz za srpske pruge
Prvi voz švajcaskog Stadlera, od ukupno 21 voza koje su kupile Železnice Srbije kupile, stigao je prošlog vikenda u Srbiju, a na sajtu Beobuilda objavljene su fotografije kompozicije koja bi trebalo uskoro da "proklizi" srpskim prugama.
Na specijalizovanom sajtu za praćenje izgradnje i razvoja glavnog grada, detaljno je opisan i predstavljen izgled elektromotornog voza za Srbiju, koji je prikazan na sajmu InnoTrans u Berlinu.
FLIRT serija vozova razvijena je 2004. godine za potrebe Švajcarskih Federalnih Železnica, ali su je u međuvremenu naručile i druge zemlje, pa u različitim specifikacijama već saobraćaju širom Evrope.
Voz je uglavnom pravljen za gradske i kraće međugradske linije, a nova varijacija FLIRT 3 naručena za naše železnice doživela je premijeru krajem 2013. na nemačkim prugama. Maksimalna brzina za seriju koja stiže u Srbiju biće 160 km/h.
Kapacitet novih četvorodelnih vozova je 465 putnika sa 12 sedišta prvog razreda i 224 fiksnih sedišta u drugom razredu. Predviđa se i 230 mesta za stajanje, kao i 11 pomoćnih sedišta.
Ovaj model je posebno poznat po svojoj prostranosti, a vagoni imaju na raspolaganju i izdvojen prostor za bicikliste.
Sredšnja vrata na svim vagonima su spuštena i sa ravnim podom, tako da je omogućen vrlo jednostavan pristup osobama sa invaliditetom, biciklistima…
Kompozicija ima dva razreda. Prvi razred se nalazi u prednjem delu i karakteriše ga bolji ambijent, podne prostirke, udobnija sedišta sa utikačem za električnu energiju za svako sedište.
U drugom razredu, sedišta su takođe kvalitetna i udobna, ali nemaju napajanje i imaju samo spoljne rukohvate. Vagoni su opremljeni sa jednim vrlo prostranim toaletom, putnički prostor je klimatizovan i opremljen bezbednosnim kamerama.
Kao mana enterijera se ističe nepostojanje zavesica na prozorima za duža putovanja u letnjim uslovima, pogotovo imajući u vidu velike prozorske površine.
Pored ova dva završena, u finalnoj izradi su još tri, a isporučivaće se dva voza mesečno do avgusta 2015. Pošto je reč o električnim vozovima, oni će saobraćati samo na elektificiranom delu mreže pruga. Vrednost ove investicije je 100 miliona evra, a posao kreditira EBRD.
Foto: Beobuild