Pridružite se poslovnoj zajednici od 20000 najuspešnijih i čitajte nas prvi

    Slaviji ne treba podzemni prolaz?

    Tender za rekonstrukciju Trg Slavija biće raspisan početkom avgusta, najavljuju u gradu, iako je projekat pretrpeo ozbiljne izmene, odnosno neće biti izgrađeni podzemni prolazi.

    Tender za Trg Slavija biće raspisan početkom avgusta, samouvereno najavljuju u gradu, iako je projekat pretrpeo ozbiljne izmene. Naime, pala je odluka da rekonstrukcija ovog beogradskog čvorišta prođe bez izgradnje podzemnih prolaza, a da sredstva, koja time budu uštedeli, preusmere na Ruzveltovu ulicu.

    Ipak, vlast je ponesena graditeljskim elanom previdela da će za naumljeni poduhvat morati da dobije i saglasnost finansijera – Evropske banke za obnovu i razvoj, pišu Novosti.

    Kako kažu u predstavništvu EBRD u Beogradu, ova institucija sredstva dodeljuje za određene projekte i ukoliko ima bilo kakvih izmena neophodno je da nadležni u banci o tome budu obavešteni da odobre promenu namene novca.

    Ova saobraćajnica predstavlja ključnu stavku u budžetu za 2015. sa svojih skoro osam miliona evra. Za 2015. i 2016. predviđeni su radovi i u Karađorđevoj ulici, i to u dve faze, od Savskog trga do Bristola, odnosno od Bristola do Pristaništa. Ruzveltova se nigde ne pominje.

    Mada preko Trga Slavija dnevno pređe od 70.000 do 80.000 pešaka, prema mišljenju Dušana Milanovića, diplomiranog inženjera saobraćaja, odustajanje od podzemnih prolaza neće negativno uticati na protočnost saobraćaja.

    Slavija je jedno od značajnih čvorišta kroz koje bi trebalo da prođe jedna linija metroa, objašnjava Milanović. Tu je važan presedački punkt na kojem se ukrštaju svi saobraćajni sistemi i podsistemi. Zato ni ne treba spuštati pešake ispod zemlje.

    I bez podzemnih prolaza rekonstrukcija ima smisla, jer tamo ima nerešenih slobodnih površina čijim uređenjem će se postići bolja regulacija saobraćaja.

    Radili smo analize i konstatovali da se izgradnjom podzemnih prolaza neće mnogo ubrzati saobraćaj. Svih pet ulica koje se spajaju na Slaviji, već posle stotinak metara od kružnog toka imaju semafore. Oni prave "čepove", rekao je za Novosti Milutin Folić, glavni gradski arhitekta.

    What's your reaction?

    developed by Premium Factory. | Copyright © 2020 bizlife.rs | Sva prava zadržana.

    MAGAZINE ONLINE