Kako je Volkswagen uništio svoj brend
Za ljubitelje automobila Volkswagen je predstavljao savršen spoj performansa i čiste energije. Sve do skoro. Strani stručnjaci analiziraju kako je greška počela da urušava ovaj veliki brend.
Prljav trag koji je ostao za skandalom oko Volkswagena, postao je još veći u utorak, kada je kompanija priznala da je 11 miliona vozila širom sveta ima ugrađen softver koji lažira podatke o štetnim izduvnim gasovima.
U srcu problema je da su mnogi kupci Volkswagena duboko verovali da su deo „zelenog kolača“, što se pokazalo kao velika laž.
Volkswagenova obećanja nikad se nisu dovodila u pitanje. Ovo je tužna vest za kompaniju koja je bila u vrhu globalnih brendova za 2014. (nagrađena za to što je jasna i konzistentna u dizajnu i brendu) i takođe je dobila nagradu za zaštitu životne sredine u Nemačkoj, iste godine. Ali, to nije dovoljno za dobru priču, praksa je važnija.
Pre samo nekoliko meseci, Volkswagen je objavio da je njegova vrednost u nematerijalnim dobrima 67 milijardi dolara. „Volkswagen poseduje i ulaže u nematerijalna dobra u većem procentu od ostalih auto kompanije“, izjavio je predsednik kompanije. „Izgleda da je glavni sastojak nematerijalnih ulaganja – arogancija“, ironični su strani stručnjaci.
Kako kažu strani marketing stručnjaci, poslednja reklama „Das Auto“ suviše usredsređena na brend a ne na potrošače. Šta je sa onima koji voze Volkswagen , šta je sa iskustvom koje mogu da očekuju dok voze ovaj auto?
Obećanja brenda nisu ni naivna ni idealistička. Oni imaju odličanu mapu do uspeha. Pravi putevi su bazirani u znanju, kako kompanija može da napravi novac i napreduje, tako što će prodavati dobra koja može i da isporuči. U isto vreme je i lako i teško.
Volkwagen je skrenuo sa puta. Na žalost, samo izvinjenje nije baš najbolji početak.
U saopštenju VW-a se navodi da će u trećem kvartalu izdvojiti 6,5 milijardi evra za pokrivanje potencijalnih troškova proizašlih iz skandala, kao i da će morati da prilagodi svoje ciljeve profita za tekuću godinu.